§ 2. - Sposób określania godzin obliczeniowych nauczycieli akademickich.

Monitor Polski

M.P.1972.45.245

Akt utracił moc
Wersja od: 24 czerwca 1981 r.
§  2.
1. 2
Przy ustalaniu godzin obliczeniowych należy stosować następujące wskaźniki przeliczeniowe:
1)
w odniesieniu do wykładów prowadzonych przez adiunktów i starszych asystentów 1 godzina efektywna odpowiada 1,25 godziny obliczeniowej w pierwszym roku prowadzenia wykładów, a za zgodą rektora także w drugim roku prowadzenia wykładów; wykłady te mogą być powierzone adiunktom i starszym asystentom za zgodą dziekana jedynie w wypadku, gdy w danej jednostce organizacyjnej szkoły wyższej został wypełniony wymiar zajęć dydaktycznych obowiązujący profesorów i docentów,
2)
w odniesieniu do zajęć dydaktycznych wymagających szczególnie dużego nakładu pracy związanej z przygotowaniem i prowadzeniem w ciągu pierwszego roku nowego kursu, opracowaniem skryptu i innych pomocy dydaktycznych, prowadzeniem nowych form zajęć itp. rektor szkoły wyższej może zastosować wskaźnik przeliczeniowy przyjmując za 1 godzinę efektywną nie więcej niż 1,5 godziny obliczeniowej;
3)
za zajęcia dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela akademickiego w dni ustawowo wolne od pracy 1 godzina efektywna odpowiada 2 godzinom obliczeniowym;
4) 3
za zajęcia dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela akademickiego na studiach wieczorowych i zaocznych w dodatkowe dni wolne od pracy - 1 godzina efektywna odpowiada 2 godzinom obliczeniowym.
2.
Przy ustalaniu wymiaru zajęć dydaktycznych określonych w godzinach obliczeniowych można stosować tylko jeden wskaźnik przeliczeniowy.
2 § 2 ust. 1 zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 30 lipca 1976 r. (M.P.76.32.140) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1976 r.
3 § 2 ust. 1 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 1 czerwca 1981 r. (M.P.81.15.122) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1980 r.