§ 6. - Sposób ewidencjonowania i przechowywania rzeczy znalezionych.

Monitor Polski

M.P.1967.65.312

Akt utracił moc
Wersja od: 1 grudnia 1967 r.
§  6.
1.
Dla każdej rzeczy znalezionej, ewidencjonowanej w odrębnej pozycji, zakłada się odrębne akta. Akta powinny zawierać pełną dokumentację dotyczącą odebrania zawiadomienia o znalezieniu, przechowywania rzeczy, przeprowadzenia poszukiwań osoby uprawnionej, wezwania jej do odbioru rzeczy, wezwania znalazcy do odbioru rzeczy, które przeszły na jego własność, wydania lub przekazania rzeczy, wypłaty znaleźnego itp. Jeżeli rzecz znaleziona przeszła na własność Państwa, akta organu administracji finansowej wymienionego w § 1 ust. 1 pkt 2 powinny zawierać również pełną dokumentację w zakresie likwidacji, chyba że do przeprowadzenia likwidacji jest właściwy inny organ.
2.
Przy przekazaniu rzeczy przyjętych na przechowanie w trybie przewidzianym w § 2 ust. 3 rozporządzenia biuro gromadzkiej rady narodowej przekazuje właściwemu organowi finansowemu również akta dotyczące tej rzeczy, odnotowując to w ewidencji w rubryce "uwagi".