Sporządzanie rocznych sprawozdań z wykonania budżetu Państwa.
M.P.1955.48.473
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 4 maja 1955 r.
w sprawie sporządzania rocznych sprawozdań z wykonania budżetu Państwa.
ZAŁĄCZNIK
INSTRUKCJA MINISTRA FINANSÓW W SPRAWIE SPORZĄDZANIA ROCZNYCH SPRAWOZDAŃ Z WYKONANIA BUDŻETU PAŃSTWA
INSTRUKCJA MINISTRA FINANSÓW W SPRAWIE SPORZĄDZANIA ROCZNYCH SPRAWOZDAŃ Z WYKONANIA BUDŻETU PAŃSTWA
I.
Przepis wstępny.
Przepis wstępny.
II.
Sprawozdawczość jednostek budżetowych, organów finansowych i inwestorów z wykonania budżetu.
Sprawozdawczość jednostek budżetowych, organów finansowych i inwestorów z wykonania budżetu.
III.
(skreślony).
(skreślony).
IV.
Sprawozdania analityczne.
Sprawozdania analityczne.
V.
Sprawozdawczość bankowa.
Sprawozdawczość bankowa.
Załącznik Nr 1 3
Nazwa jednostki sporządzającej
Nazwa jednostki sporządzającej
SPRAWOZDANIE O WYDATKACH I AKUMULACJI ŚRODKÓW WŁASNYCH NA INWESTYCJE LIMITOWE SCENTRALIZOWANE
za rok ..........
Rozdział | Gałąź gospodarki narodowej | Roczny plan sfinansowania inwestycji | Wydatki na inwestycje (sumy podjęte z banku) | Zakumulowane środki własne | Wydatki obciążające budżet | Nadwyżka środków własnych | Sumy kredytów nie wykorzystanych | Sumy kredytów przekroczonych | |||||||
Nr | Nazwa | początkowy | końcowy | amortyzacja | obowiązkowe świadczenia ludności | inne środki | razem | ||||||||
kredyt budżetowy | środki własne | kredyt budżetowy | środki własne | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
OBJAŚNIENIA
1. Dla każdego działu budżetowego obowiązuje oddzielne sprawozdanie.
2. Kolumnę 3 wypełnia się wyłącznie dla przedsiębiorstw objętych działem budżetowym - Gospodarka narodowa (według działów N.P.G.).
3. W kolumnach 4 i 5 wpisuje się kwoty kredytu budżetowego i środków własnych ustalone w rocznym planie sfinansowania inwestycji, w kolumnach zaś 6 i 7 - kwoty kredytu budżetowego i środków własnych ustalone po dokonaniu zmian.
4. W kolumnach 8 i 12 należy podać kwoty ściśle według stanu uzgodnionego z bankiem finansującym inwestycje. Jeżeli kwota podana w kolumnie 12 jest niższa od kwoty podanej w kolumnie 8, różnicę należy wykazać w kolumnie 13. Jeżeli natomiast kwota podana w kolumnie 12 jest wyższa od kwoty podanej w kolumnie 8, różnicę należy wykazać w kolumnie 14.
5. W sprawozdaniu inwestora bezpośredniego kwoty wykazane w kolumnach 13 i 14 mają znaczenie wyłącznie orientacyjne. Dysponent nadrzędny wypełnia kolumnę 14 jedynie wówczas, gdy zakumulowane przez wszystkie jednostki objęte jednym rozdziałem środki własne przekraczają łączną sumę wypłat podjętych przez te jednostki.
6. W sprawozdaniach sporządzonych przez prezydia rad narodowych osiedli i miast nie stanowiących powiatów i wydziały finansowe prezydiów rad narodowych (zarówno jednostkowych jak i zbiorczych) należy wykazać w formie adnotacji pozostałości środków pieniężnych pochodzących z budżetów terenowych, a figurujących z końcem roku:
a) w oddziałach Banku Inwestycyjnego,
b) w oddziałach Banku Rolnego.
Wykazane pozostałości powinny być potwierdzone przez właściwe banki co do zgodności z księgowością bankową.
7. W sprawozdaniach głównego dysponenta kredytów budżetu centralnego wyprowadza się sumę wydatków obciążających budżet (kolumna 13) lub sumę nadwyżki środków własnych (kolumna 14) tylko przy ogólnej sumie działu.
Jeżeli wydatki obciążające budżet przekraczają kwotę przelanych środków pieniężnych, różnicę należy wykazać czerwonym atramentem.
Załącznik Nr 2
ZESTAWIENIE WYDATKÓW ZBIORCZEGO BUDŻETU TERENOWEGO WOJEWÓDZTWA ....................
ZESTAWIENIE WYDATKÓW ZBIORCZEGO BUDŻETU TERENOWEGO WOJEWÓDZTWA ....................
Dział | Nazwa | Budżet według uchwał rad narodowych | Budżet po zmianach | Wykonanie | ||||||
Wydatki | Wydatki | Wydatki | ||||||||
bieżące | inwestycyjne | razem | bieżące | inwestycyjne | razem | bieżące | inwestycyjne | razem | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Objaśnienia: 1. Kolumny 3 do 5 wypełnia się na podstawie uchwał poszczególnych rad narodowych, objętych budżetem zbiorczym, a nie na podstawie uchwały wojewódzkiej rady narodowej, dotyczącej budżetu zbiorczego województwa. Kolumny zaś 6 do 11 wypełnia się na podstawie sprawozdań z wykonania poszczególnych budżetów.
2. Przez wydatki inwestycyjne należy rozumieć wydatki budżetowe na wszystkie rodzaje inwestycji (§§ 15 16, 16a, 17, 29, 30 i 31).
Załącznik Nr 3
ZESTAWIENIE DOCHODÓW ZBIORCZEGO BUDŻETU TERENOWEGO WOJEWÓDZTWA ....................
ZESTAWIENIE DOCHODÓW ZBIORCZEGO BUDŻETU TERENOWEGO WOJEWÓDZTWA ....................
Dział | Nazwa | Budżet (dochody) według uchwał rad narodowych | Budżet (dochody) po dokonaniu zmian | Wykonanie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Objaśnienia: Kolumnę 3 wypełnia się na podstawie uchwał poszczególnych rad narodowych objętych budżetem zbiorczym, a nie na podstawie uchwał wojewódzkiej rady narodowej, dotyczących budżetu zbiorczego województwa.
Kolumnę zaś 4 i 5 wypełnia się na podstawie sprawozdań z wykonania poszczególnych budżetów.
Załącznik Nr 4-8 4
(skreślone).
(skreślone).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »