Rozdział 3 - Rejestry wyborców - Spisy wyborców dla wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz prowadzenie i udostępnianie rejestrów wyborców.
Monitor Polski
M.P.1990.38.301
Akt utracił moc Wersja od: 30 listopada 1990 r.
Rozdział 3
Rejestry wyborców
Rejestry wyborców
§ 12.
Pierwsze egzemplarze spisu wyborców i dodatkowych formularzy spisu wyborców, zaopatrzone w wymagane skreślenia i adnotacje stosownie do przepisów § 11 ust. 3 pkt 1 i ust. 4, zarząd gminy włącza do rejestru wyborców.§ 13.
Rejestr wyborców obejmuje spisy wyborców ze wszystkich obwodów głosowania w danej gminie, z wyjątkiem spisów sporządzonych dla obwodów głosowania utworzonych zgodnie z art. 22 ust. 3 - 5 ustawy.§ 14.
Rejestr wyborców przechowuje się według kolejnych numerów obwodów głosowania.§ 15.
Zarządy gmin aktualizują rejestr wyborców w terminach umożliwiających jego wykorzystanie do sporządzenia spisów wyborców dla wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, dla wyborów do Sejmu, Senatu oraz do rad gmin, a także do sporządzenia spisów osób uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym lub lokalnym, jednak nie rzadziej niż raz w roku.§ 16.
1.
Aktualizacja rejestru wyborców polega na:1)
dopisywaniu osób, które według stanu na dzień dokonania aktualizacji nabędą czynne prawo wyborcze,2)
dostosowaniu poszczególnych części rejestru do wprowadzonych przez właściwą komisję wyborczą zmian w oznaczeniu numerów i granic obwodów głosowania,3)
wyłączeniu i przekazaniu zarządowi właściwej gminy odpowiedniej części rejestru w razie zmiany granic lub utworzenia nowej gminy.2.
Do aktualizacji rejestru wyborców stosuje się odpowiednio również przepisy § 9 ust. 1 pkt 1 i § 11 ust. 1 pkt 1.§ 17.
Rejestry wyborców mogą być prowadzone również za pomocą komputera - w formie zapisów na magnetycznych nośnikach informacji, w sposób zapewniający ochronę przed zatarciem lub zniekształceniem danych albo naruszeniem ustalonych zasad ich przetwarzania.§ 18.
Udostępnianie rejestrów wyborców do wglądu wyborcom mającym w tym interes prawny odbywa się w siedzibie zarządu gminy, niezwłocznie po zgłoszeniu odpowiedniego wniosku. Na okoliczność udostępnienia rejestru sporządza się notatkę urzędową.