Rozdział 3 - Rejestry wyborców - Spisy wyborców dla wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz prowadzenie i udostępnianie rejestrów wyborców.

Monitor Polski

M.P.1990.38.301

Akt utracił moc
Wersja od: 30 listopada 1990 r.

Rozdział  3

Rejestry wyborców

§  12.
Pierwsze egzemplarze spisu wyborców i dodatkowych formularzy spisu wyborców, zaopatrzone w wymagane skreślenia i adnotacje stosownie do przepisów § 11 ust. 3 pkt 1 i ust. 4, zarząd gminy włącza do rejestru wyborców.
§  13.
Rejestr wyborców obejmuje spisy wyborców ze wszystkich obwodów głosowania w danej gminie, z wyjątkiem spisów sporządzonych dla obwodów głosowania utworzonych zgodnie z art. 22 ust. 3 - 5 ustawy.
§  14.
Rejestr wyborców przechowuje się według kolejnych numerów obwodów głosowania.
§  15.
Zarządy gmin aktualizują rejestr wyborców w terminach umożliwiających jego wykorzystanie do sporządzenia spisów wyborców dla wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, dla wyborów do Sejmu, Senatu oraz do rad gmin, a także do sporządzenia spisów osób uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym lub lokalnym, jednak nie rzadziej niż raz w roku.
§  16.
1.
Aktualizacja rejestru wyborców polega na:
1)
dopisywaniu osób, które według stanu na dzień dokonania aktualizacji nabędą czynne prawo wyborcze,
2)
dostosowaniu poszczególnych części rejestru do wprowadzonych przez właściwą komisję wyborczą zmian w oznaczeniu numerów i granic obwodów głosowania,
3)
wyłączeniu i przekazaniu zarządowi właściwej gminy odpowiedniej części rejestru w razie zmiany granic lub utworzenia nowej gminy.
2.
Do aktualizacji rejestru wyborców stosuje się odpowiednio również przepisy § 9 ust. 1 pkt 1 i § 11 ust. 1 pkt 1.
§  17.
Rejestry wyborców mogą być prowadzone również za pomocą komputera - w formie zapisów na magnetycznych nośnikach informacji, w sposób zapewniający ochronę przed zatarciem lub zniekształceniem danych albo naruszeniem ustalonych zasad ich przetwarzania.
§  18.
Udostępnianie rejestrów wyborców do wglądu wyborcom mającym w tym interes prawny odbywa się w siedzibie zarządu gminy, niezwłocznie po zgłoszeniu odpowiedniego wniosku. Na okoliczność udostępnienia rejestru sporządza się notatkę urzędową.