Rozdział 2 - Aktualizowanie spisu wyborców - Spis wyborców dla wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Monitor Polski

M.P.1993.36.371

Akt utracił moc
Wersja od: 21 lipca 1997 r.

Rozdział  2

Aktualizowanie spisu wyborców

§  8.
1.
Spis wyborców jest aktualizowany, do dnia przekazania przewodniczącym obwodowych komisji wyborczych, przez dopisanie wyborcy na dodatkowym formularzu spisu lub skreślenie ze spisu już sporządzonego.
2.
Przepisy § 3 i 4 stosuje się odpowiednio.
§  9.
1.
Na dodatkowym formularzu spisu wyborców dopisuje się osoby, które:
1)
wpisane zostały do rejestru wyborców w trybie art. 16 ust. 3 lub ust. 4 ustawy po sporządzeniu spisu wyborców,
2)
złożyły wniosek o dopisanie do spisu na podstawie art. 22 i art. 23 ust. 1 i 2 ustawy,
3)
przybyły do zakładów, o których mowa w § 6 ust. 1, po sporządzeniu spisu wyborców,
4)
zostały pominięte w rejestrze lub w spisie, jeżeli reklamacja w sprawie ich wpisania została uwzględniona przez wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) albo przez właściwy sąd rejonowy.
2.
Dopisania osób, o których mowa w ust. 1, dokonuje się na obydwu egzemplarzach spisu.
3.
Przy dopisywaniu wyborcy do spisu zamieszcza się w rubryce "uwagi" adnotację określającą przyczynę dopisania. Stosownie do okoliczności wpisuje się: "wpis do rejestru", "przybycie do zakładu", "reklamacja", "art. 22 ustawy", "art. 23 ustawy". Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§  10.
1.
O dopisaniu do spisu wyborców lub dopisaniu na dodatkowym formularzu spisu wyborców osób, o których mowa w § 6 ust. 1 i § 9 ust. 1, zawiadamia się urząd gminy właściwy ze względu na miejsce stałego zamieszkania tych osób.
2.
Wzór zawiadomienia stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
§  11.
1.
Ze spisu wyborców skreśla się osoby:
1)
które zostały skreślone z rejestru wyborców na podstawie zmian wynikających z przepisów o aktach stanu cywilnego i ewidencji ludności,
2)
wobec których wydano decyzję wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) albo postanowienie właściwego sądu rejonowego o skreśleniu z rejestru lub ze spisu wyborców w wyniku reklamacji,
3)
które zostały umieszczone w spisie w wyniku oczywistego błędu,
4)
które nie mają prawa wybierania w myśl art. 13 ustawy, po otrzymaniu zawiadomienia właściwego sądu w trybie określonym odrębnymi przepisami,
5)
w odniesieniu do których otrzymano zawiadomienie o wpisaniu, w trybie art. 16 ust. 3 lub 4 ustawy, do rejestru wyborców lub dopisaniu do spisu wyborców w innym obwodzie głosowania (§ 10),
6)
którym wydano zaświadczenie o prawie do głosowania, stosownie do art. 26 ust. 1 ustawy.
2.
Wzór zaświadczenia o prawie do głosowania stanowi załącznik nr 4 do uchwały.
3.
Skreśleń, o których mowa w ust. 1, dokonuje się na obydwu egzemplarzach spisu wyborców.
4.
Przy skreślaniu wyborcy ze spisu zamieszcza się w rubryce "uwagi" adnotację określającą przyczynę skreślenia. Stosownie do okoliczności wpisuje się: "skreślenie z rejestru", "reklamacja", "błąd pisarski", "zawiadomienie - art. 13", "zawiadomienie - § 10" lub "zaświadczenie". Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.