Rozdział 1 - Wzór spisu wyborców oraz sposób sporządzania spisu - Spis wyborców dla wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Monitor Polski

M.P.1993.36.371

Akt utracił moc
Wersja od: 21 lipca 1997 r.

Rozdział  1

Wzór spisu wyborców oraz sposób sporządzania spisu

§  1.
Spis wyborców sporządza się w urzędzie gminy, oddzielnie dla każdego obwodu głosowania, na podstawie rejestru wyborców prowadzonego w trybie określonym w uchwale Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 14 czerwca 1993 r. w sprawie wzoru rejestru wyborców, sposobu jego prowadzenia, aktualizacji i udostępniania (Monitor Polski Nr 30, poz. 321) oraz wykazów, o których mowa w § 6 ust. 1 niniejszej uchwały.
§  2.
Do spisu wyborców wpisuje się obywateli polskich, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 28 maja 1993 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 45, poz. 205), zwanej dalej ustawą.
§  3.
1.
Spis wyborców sporządza się na formularzu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały.
2.
Formularz spisu zapisuje się dwustronnie.
§  4.
1.
Spis wyborców sporządza się pismem maszynowym lub w formie wydruku komputerowego, zależnie od miejscowych możliwości.
2.
W razie sporządzania spisu w formie wydruku komputerowego:
1)
można przyjąć układ formularza odmienny od określonego we wzorze, pod warunkiem zamieszczenia wszystkich danych przewidzianych w tym wzorze,
2)
nie stosuje się warunku określonego w § 3 ust. 2.
§  5.
1. 1
Spis wyborców w gminie mającej status miasta sporządza się według ulic wymienionych w porządku alfabetycznym, w obrębie ulicy - według kolejnych numerów domów,a w obrębie domów - według kolejnych numerów mieszkań.
2.
Spis wyborców w gminie innej niż określona w ust. 1 sporządza się według poszczególnych miejscowości wymienionych w porządku alfabetycznym, a w obrębie miejscowości - według kolejnych numerów domów; jeżeli w miejscowości są ulice - także według ulic wymienionych w porządku alfabetycznym oraz kolejnych numerów domów i mieszkań.
§  6.
1.
Spis wyborców dla obwodu głosowania utworzonego w szpitalu, zakładzie pomocy społecznej oraz zakładzie karnym i areszcie śledczym, a także w oddziale zewnętrznym tego zakładu i aresztu, sporządza się na podstawie wykazów osób przebywających w tych jednostkach do dnia wyborów włącznie.
2.
Wzór wykazu, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 2 do uchwały.
3.
Wykaz, o którym mowa w ust. 1, sporządza kierownik jednostki i doręcza do urzędu gminy nie później niż przed upływem terminu określonego w art. 24 ust. 2 ustawy.
4.
W razie konieczności zaktualizowania spisu, kierownik jednostki doręcza informację o zmianach nie później niż na dzień przed terminem przekazania spisów przewodniczącym obwodowych komisji wyborczych, stosując wzór wykazu, o którym mowa w ust. 2.
5. 2
Kierownik jednostki powiadamia osoby objęte wykazem, że będą mogły głosować w wyborach w obwodzie głosowania utworzonym w tej jednostce, natomiast w innym obwodzie głosowania, w tym również w miejscu zameldowania na pobyt stały - wówczas, gdy przed dniem wyborów otrzymają, na własnym wniosek, zaświadczenie o prawie do głosowania z urzędu gminy właściwego dla miejsca położenia jednostki.
§  7.
Spis wyborców sporządza się najpóźniej na 14 dni przed dniem wyborów.
1 § 5 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały z dnia 15 lipca 1997 r. (M.P.97.44.433) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 21 lipca 1997 r.
2 § 6 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 2 uchwały z dnia 15 lipca 1997 r. (M.P.97.44.433) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 21 lipca 1997 r.