Rozliczenia za roboty budowlano-montażowe fakturami miesięcznymi na podstawie częściowych odbiorów robót.
M.P.1955.57.704
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA BUDOWNICTWA MIAST I OSIEDLI
z dnia 7 maja 1955 r.
w sprawie rozliczeń za roboty budowlano-montażowe fakturami miesięcznymi na podstawie częściowych odbiorów robót.
ZAŁĄCZNIK Nr 1.
Plan inwestycyjny 195 ... r., część .........., dział ..........,
tytuł inwestycyjny ........................., poz. .....................
Budowa ................................, obiekt ...........................
Umowna wartość robót do wykonania w 195 .. r. zł ....
Wartość robót wykonanych od początku roku zł ..........
FAKTURA MIESIĘCZNA Nr ..........
za miesiąc .................... 195 ... r.
dla .................................................................................................................................................
za roboty budowlano-montażowe wykonywane na podstawie umowy nr .................................... z dnia .................................... przyjętej do finansowania dnia ..................................................................... przez Bank ..............................................................
Lp. | Wykonawcy robót (nazwa i adres) | Bank finansujący wykonawcę (nazwa i adres) | Nr rachunku rozliczeniowego wykonawcy | Wartość robót według zakończonych protokołów | 1% na rzecz generalnego wykonawcy | Należność | Potrącenie zaliczki | Do wypłaty | Uwagi banku specjalnego |
a | b | c | d | e | f | g | h | i | k |
Razem |
Proszę o przekazanie wyżej wyszczególnionych sum "Do wypłaty" na podane rachunki rozliczeniowe wykonawców.
Data ....................
................................... …….………..
Załączniki .......... sztuk (główny księgowy) (dyrektor)
Wytyczne dla sporządzających faktury.
1. Wzór faktury ma zastosowanie przy wystawianiu faktury zarówno przez podwykonawcę, jak i przez generalnego wykonawcę.
2. Podwykonawca podaje w fakturze dane wynikające z jego umowy z generalnym wykonawcą.
3. Generalny wykonawca podaje w fakturze dane wynikające z jego umowy z inwestorem, wyszczególniając (w tabelce) kolejno należność wszystkich podwykonawców, a w końcu należność za roboty wykonane siłami własnymi, przy czym w kolumnie "f" należy podawać 1% do potrącenia wartości robót każdego podwykonawcy, a w pozycji dotyczącej generalnego wykonawcy - sumę tych jednoprocentowych potrąceń, którą dodaje się do wartości jego robót.
4. Sumy dotyczące wartości robót, podawane w górnym rogu faktury miesięcznej, mają na celu zorientowanie, jaki jest stan funduszów przeznaczonych na dany obiekt w danym roku, i powinny być obliczane według poziomu cen bieżących tego roku.
5. Załączników do faktury podwykonawców nie należy numerować (wystarczą oznaczenia A, B, C).
6. Załączniki do faktury generalnego wykonawcy powinny być oznaczone tą liczbą kolejną, pod którą wpisano do faktury należność danego wykonawcy bezpośredniego (w kolumnie "a").
ZAŁĄCZNIK Nr 2.
Obiekt .......................................................... roboty ...................................................................
MIESIĘCZNY PROTOKÓŁ STANU I WARTOŚCI ROBÓT
Załącznik nr .................... do faktury za miesiąc ....................
sporządzony przy udziale przedstawicieli:
inwestora ........................................................................ ob. ............................................
generalnego wykonawcy ................................................ ob. ............................................
podwykonawcy .............................................................. ob. ............................................
Po zapoznaniu się z zapisami w dzienniku budowy dotyczącymi odbioru zakończonych scalonych elementów oraz po sprawdzeniu stanu robót w elementach nie zakończonych ustalono, że:
1. Ogólny stan i wartość robót wykonanych do końca ostatniego miesiąca określa drugostronne zestawienie (pkt 5).
2. Scalone elementy, wymienione drugostronnie pod poz. .........., zostały odebrane w poprzednich miesiącach, przy czym nadal nie usunięto usterek, które dotyczą scalonych elementów wymienionych drugostronnie pod poz. ..........
3. W ciągu ostatniego miesiąca dokonano odbioru scalonych elementów, wymienionych drugostronnie pod poz. .........., przy czym po zbadaniu jakości wykonanych robót oraz po sprawdzeniu obmiarów i załączonego kosztorysu wykonawczego (rozliczeniowego) stwierdzono, co następuje:
Odebrano scalone elementy | Termin zakończenia robót | Jakość robót (średnia, dobra, b. dobra bez usterek, z usterkami) | Zapis w dzienniku budowy str. | |
planowany | faktyczny | |||
a | b | c | d | e |
4. Roboty dotyczące elementów wymienionych wyżej w pkt 3 wykonano przy następujących brakach dokumentacji ....................................................................................
.......................................................................................................................................................
5. Zestawienie wartości robót.
Lp. | Scalone elementy | Wartość robót według kosztorysu | Wartość robót wykonanych od rozpoczęcia obiektu | Wartość robót wykonanych w ostatnim miesiącu | Koszty dodatkowe robol zimowych | ||||||
załączonego do umowy zł | wykonawczego (rozliczeniowego) zł | do końca ostatniego miesiąca | według poprzedniego protokołu zł | według cen kosztorysowych zł | mnożnik M-53 | według cen bieżących zł | Wskaźnik % | Suma zł | |||
% | zł | ||||||||||
a | b | c | d | e | f | g | h | i | i | k | 1 |
Razem |
Uwaga: Ogółem zł ........................................
Protokół sporządzono bez udziału
przedstawiciela ................................................ Podpisy przedstawicieli:
ponieważ ........................................................... inwestora ...................................................
....................................................................... generalnego wykonawcy ...........................
Data ......................................................... podwykonawcy .........................................
Wytyczne dla sporządzających protokół stanu i wartości robót.
ZAŁĄCZNIK Nr 3.
Budowa ...............................................
Obiekt ..................................................
Roboty .................................................
KOSZTORYS WYKONAWCZY (ROZLICZENIOWY)
Załącznik nr ....................../B do faktury za miesiąc .................... 195 ... r. sporządził ................................ sprawdził ................................. według poziomu cen ............................ przy uwzględnieniu niżej wymienionych założeń, które stanowią wyciąg z protokołu danych wyjściowych, sporządzonego dnia .................... przez ..............................................................
......................................................................................................................................................
(wyszczególnić podstawowe założenia)
W dalszym ciągu należy sporządzić kosztorys wykonawczy (rozliczeniowy) w układzie i według przepisów obowiązujących w biurach projektów, mając na uwadze następujące wytyczne:
ZAŁĄCZNIK Nr 4.
Obiekt .......................................................
Roboty ......................................................
ANALIZA CEN JEDNOSTKOWYCH
Załącznik nr ......................../C do faktury za miesiąc ................................................... 195 ... r.
sporządzony przez przedstawicieli
inwestora .................................................................. ob. .....................................................
generalnego wykonawcy .......................................... ob. .....................................................
podwykonawcy ........................................................ ob. .....................................................
Lp. | Podstawa normatywu i ceny składnika | Treść obliczenia i jednostka składnika | Składniki kosztu | Koszt bezpośredni jednostki kosztorysowej zł | |
ilość | cena zł | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Data: Podpisy:
Wytyczne dla ustalających ceny na roboty dodatkowe.
1. Ceny jednostkowe na roboty dodatkowe i zamienne należy ustalić zgodnie z zarządzeniem nr 168 Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 lipca 1954 r. w sprawie zasad i trybu ustalania cen jednostkowych na roboty budowlano-montażowe oraz innych przygotowań umożliwiających rozliczenia za wykonane roboty na podstawie obmiarów i cen jednostkowych (Monitor Polski Nr A-68, poz. 857).
2. Analiza cen, podpisana przez przedstawicieli zespołu, powołanego zgodnie z powyższym zarządzeniem, zastępuje protokół, o którym mowa w § 5 wymienionego w ust. 1 zarządzenia.
3. W przypadku braku zgody na ceny podane w analizie należy podać jedną z klauzul wymienionych w pkt 8 lub 9 protokołu stanowiącego załącznik do zarządzenia, o którym mowa w ust. 1.
4. Ceny robót dodatkowych ustalone na podstawie obowiązujących kosztorysów innych obiektów na danym placu budowy należy również podawać w analizie jako wynikowe bezpośrednio w kolumnie "6".
5. W przypadku konieczności zmiany lub ustalenia danych wyjściowych należy ustalić je zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami (zarządzenie nr 113 Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego - Biuletyn PKPG z 1954 r. nr 17, poz. 74).
6. Ceny na roboty dodatkowe nie objęte obowiązującymi cennikami należy ustalać zgodnie z postanowieniami pisma okólnego Biura Norm Budowlano-Montażowych Urzędu Rady Ministrów z dnia 13 czerwca 1954 r., stanowiącego załącznik nr 2 do pisma okólnego Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego nr 21 z dnia 31 lipca 1954 r. (Biuletyn PKPG nr 23, poz. 102).
7. Numer analizy jako załącznika do faktury wpisuje generalny wykonawca, przy czym powinien to być numer pozycji, pod którą dane roboty zostały umieszczone w fakturze generalnego wykonawcy.
ZAŁĄCZNIK Nr 5.
Plan inwestycyjny 195 ... r., część .........., dział ..........,
tytuł inwestycyjny ......................., poz. ......................,
Budowa ................................... adres ..........................
Obiekt ..................................... limit .............................
FAKTURA ZALICZKOWA nr ..........
na miesiąc .................... 195 ... r.
dla (zamawiającego) ....................
na poczet należności i za roboty wykonane w pierwszej połowie miesiąca na podstawie umowy nr .......... z dnia .................... przyjętej do finansowania dnia .................... przez Bank ....................
Lp. | Nazwy i adresy bezpośrednich wykonawców | Bank finansujący wykonawcom (nazwa i adres) | Nr konta rozliczeniowego wykonawcy | Ilość przepracowanych robotniko-godzin | Planowany przerób na robotniko-godzinę zł | Suma zaliczki do wypłaty zł | Uwagi |
a | b | c | d | e | f | g | h |
Razem |
Proszę o przekazanie wyżej wyszczególnionych sum "Do wypłaty" na podane konto bezpośredniego wykonawcy.
.................................................... .…….......................
(główny (starszy) księgowy) (dyrektor)
Data ....................
Wytyczne dla sporządzających faktury zaliczkowe.
1. Wzór ma zastosowanie przy wystawianiu faktur przez generalnych wykonawców i przez podwykonawców.
2. W przypadku wystawiania faktury przez generalnego wykonawcę należy w kolumnie "b" wymienić kolejno najpierw wszystkich podwykonawców, a następnie generalnego wykonawcę, oznaczając każdą pozycję kolejnym numerem.
3. W przypadku wystawiania faktury przez podwykonawcę wystąpi w niej tylko jedna pozycja.
4. Podpis przedstawiciela inwestora na fakturze zaliczkowej nie jest konieczny.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »