Rozliczenia z budżetem centralnym z tytułu zysków i strat niektórych przedsiębiorstw, zjednoczeń i ministerstw.
M.P.1963.46.227
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 13 maja 1963 r.
w sprawie rozliczeń z budżetem centralnym z tytułu zysków i strat niektórych przedsiębiorstw, zjednoczeń i ministerstw.
Zasady ogólne.
Zasady ogólne.
Zasady szczegółowe i tryb rozliczeń.
Zasady szczegółowe i tryb rozliczeń.
Rozliczenie zysków i terminy wpłat.
Rozliczenie zysków i terminy wpłat.
Rozliczenie strat, dotacji podmiotowych i terminy przelewów.
Rozliczenie strat, dotacji podmiotowych i terminy przelewów.
Przepisy szczególne dla niektórych ministerstw i urzędów centralnych.
Przepisy szczególne dla niektórych ministerstw i urzędów centralnych.
Sprawozdawczość i kontrola.
Sprawozdawczość i kontrola.
Przepisy przejściowe i końcowe.
Przepisy przejściowe i końcowe.
Rozliczenie z tytułu zysków i strat za 1962 r.
Rozliczenie z tytułu zysków i strat za 1962 r.
Przepisy końcowe.
Przepisy końcowe.
ZAŁĄCZNIK Nr 1
(nazwa i adres przedsiębiorstwa bądź jednostki rozliczającej)
Jednostki rozliczające oraz przedsiębiorstwa sporządzają w 2 egzemplarzach, z których jeden przesyłają do właściwego wydziału finansowego, drugi zaś pozostawiają u siebie. |
ZAWIADOMIENIE
...............jednostka zawiadamia, że w dniu ...................196....r. przelano na rachunek dochodów budżetowych budżetu centralnego (dział ...........rozdział .......§ ........poz.......) Wydziału Finansowego Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej (Rady Narodowej miasta ..........) w ............ – na rachunek rozliczeń ministerstwa – grupy – zjednoczenia1) w ............do Oddziału Narodowego Banku Polskiego w ...............na konto nr .................kwotę zł ............tytułem ............za okres ...............
Zestawienie na dzień ..........196......r.
(bez wpłaty podanej wyżej)
Lp. | Wyszczególnienie | Złotych | Złotych | Uwagi |
1 | Ogółem należne wpłaty od początku roku | .......... | ||
2 | Ogółem dokonane wpłaty | .......... | ||
3 | Kwoty zwrotów | .......... | ||
4 | Stan wpłat na koniec okresu (lp. 2–3) | .......... | ||
5 | Podlega uiszczeniu (lp. 1–4) | .......... | ||
6 | Nadpłata do zwrotu lub zaliczenia na okres następny (lp. 4–1) | .......... |
Należne odsetki za zwłokę w kwocie zł.............., licząc ..............dni po 0,0333% za każdy dzień zwłoki od sumy zł .............., przelano na rachunek dochodów budżetowych budżetu (dział ............rozdział .........§ ............) w dniu .............196........r. czekiem – zleceniem przelewowym .........2).
........., dnia ...........196........r.
.............................................
(podpisy)
______
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Dotyczy przedsiębiorstw.
Uwaga: Według tego samego wzoru składa się odrębne zawiadomienia o przelewie z tytułu zysku nienależnego.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
(nazwa i adres przedsiębiorstwa bądź jednostki rozliczającej)
ROZLICZENIE OKRESOWE
za okres od dnia 1 stycznia 196.......r. do .........196..........r.
w złotych
Część I | |||
Lp. | Wyszczególnienie | Plan roczny | Wykonanie za okres sprawozdawczy |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Zysk | ||
2 | Odliczenia od zysku (§ 1 ust. 1 pkt 3 zarządzenia) | ||
a) odpis na fundusz zakładowy | |||
b) zysk osiągnięty z likwidacji środków trwałych | |||
c) inne odliczenia | |||
3 | Zysk do rozliczenia (lp. 1–2) | ||
Podział zysku według planu rocznego oraz sprawozdań finansowych | |||
4 | Odpisy na fundusz rozwoju | ||
5 | Odpis na Fundusz rezerwowy | ||
6 | Wpłata z zysku planowana [lp. 3–(4+5)] | ||
7 | % wpłat z zysku (lp. 6:3) | ||
8 | Wpłata z zysku: | ||
a) należna (lp. 3×7) | × | ||
b) faktyczna | × | ||
c) różnica: zaległość + | × | ||
nadpłata – | × | ||
9 | Wpłata z zysku w związku z przepisem § 18 ust. 5 zarządzenia: | ||
a) należna | × | ||
b) faktyczna | × | ||
c) różnica: zaległość + | × | ||
nadpłata – | × | ||
Część II | |||
Lp. | Wyszczególnienie | Plan roczny | Wykonanie za okres sprawozdawczy |
5 | 6 | 7 | 8 |
1 | Strata | ||
2 | Korekta straty (§ 1 ust. 1 pkt 3 zarządzenia) | ||
a) fundusz zakładowy | |||
b) zysk osiągnięty z likwidacji środków trwałych | |||
c) inne odliczenia | |||
3 | Strata do rozliczenia (lp. 1–2) | ||
4 | Fundusz rozwoju | ||
5 | Fundusz rezerwowy | ||
6 | Dotacje przedmiotowe udzielone (§ 15 zarządzenia): | ||
a) na straty | × | ||
b) na fundusz zakładowy | × | ||
c) na fundusz rozwoju | × | ||
d) na fundusz rezerwowy | × | ||
7 | Dotacja na straty: | ||
a) należna (§ 18 zarządzenia) | × | ||
b) niedopłata + | × | ||
nadpłata – | × | ||
(lp. 6–7 bądź 7–6) | |||
8 | Dotacja na fundusz zakładowy (§ 20 zarządzenia): | ||
a) należna | × | ||
b) niedopłata + | × | ||
nadpłata – | × | ||
9 | Strata ponadplanowa (sposób pokrycia podać jako uwagę na odwrocie) | × |
Sprawdzono
dnia ........196.........r. Dnia .............196............r.
................................ ..............................
(podpisy) (podpisy jednostki sporządzającej)
Uwagi:
1. Jednostki rozliczające i przedsiębiorstwa, które dokonują rozliczeń bezpośrednio z budżetem, sporządzają w 5 egzemplarzach, z których 2 przesyłają do właściwego wydziału finansowego, 1 – do Ministerstwa Finansów (do właściwego departamentu finansującego), 1 – do właściwego ministerstwa, a 1 pozostawiają u siebie. Jednostki rozliczające i przedsiębiorstwa, które nie dokonują rozliczeń bezpośrednio z budżetem, sporządzają w 4 egzemplarzach, z których 3 przesyłają do nadrzędnej jednostki rozliczającej, a 1 pozostawiają u siebie. Z trzech egzemplarzy jednostka nadrzędna po sprawdzeniu zwraca 1 egzemplarz, a drugi przesyła właściwemu organowi finansowemu.
2. Rozliczenia strat oraz dotacji podmiotowych dokonuje się za okres od początku roku do końca okresu sprawozdawczego, biorąc za podstawę dane planowane na dany okres oraz dane ze sprawozdań finansowych. W przypadkach przewidzianych w § 18 ust. 5 zarządzenia (zysk zamiast straty – dotacje na straty przypadają do zwrotu) należy wypełnić również część I, wypełniając lp. 1, 2 (ewentualnie), 3, 4 i 9.
W części II wypełnia się lp. 2-8.
3. Lp. 5 wypełniają jednostki rozliczające oraz przedsiębiorstwa bezpośrednio rozliczające się z budżetem.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
.......................................................
(nazwa i adres przedsiębiorstwa bądź jednostki rozliczającej)
ROZLICZENIE WSTĘPNE – OSTATECZNE
za okres od dnia 1 stycznia 196.........r. do dnia 31 grudnia 196..........r.
w złotych
Część I | |||
Lp. | Wyszczególnienie | Plan roczny | Wykonanie za okres sprawozdawczy |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Zysk | ||
2 | Odliczenia od zysku (§ 1 ust. 1 pkt 3 zarządzenia) | ||
a) odpis na fundusz zakładowy | |||
b) zysk osiągnięty z likwidacji środków trwałych | |||
c) inne odliczenia | |||
3 | Zysk po uwzględnieniu odliczeń (lp. 1–2) | ||
4 | Zysk nienależny | × | |
5 | Zysk prawidłowy do rozliczenia (lp. 3–4) | ||
6 | a) Zysk ponadplanowy (kol. 4 lp. 5 – kol. 3 lp. 5) | × | |
b) Polepszenie wyników faktycznych w stosunku do planowanych (lp. 6a : kol. 3 lp. 5) w %... | × | × | |
c) Zmniejszenie odpisów na fundusz rozwoju od polepszonych w stosunku do planu wyników w % .......... | × | × | |
Podział zysku | |||
7 | Odpisy na fundusz rozwoju: | ||
a) ..........% według planu | |||
b) od zysku ponadplanowego (polepszonego wyniku) z uwzględnieniem degresji | × | ||
c) razem | × | ||
8 | Odpisy na fundusz rezerwowy | ||
9 | Wpłata z zysku: | ||
a) należna | |||
w tym z tytułu degresywnego zmniejszenia odpisu na fundusz rozwoju | × | ||
b) faktyczna | × | ||
c) różnica: zaległość + | × | ||
nadpłata – | × | ||
10 | Wpłata z zysku w związku z przepisem § 19 ust. 5 i 6 zarządzenia: | ||
a) należna | × | ||
b) faktyczna | × | ||
c) różnica: zaległość + | × | ||
nadpłata – | × | ||
11 | Wpłata z tytułu nienależnego zysku: | ||
a) należna | × | ||
b) faktyczna | × | ||
c) różnica: zaległość + | × | ||
nadpłata – | × | ||
Część II | |||
Lp. | Wyszczególnienie | Plan roczny | Wykonanie za okres sprawozdawczy |
5 | 6 | 7 | 8 |
Rozliczenie dotacji | |||
1 | Strata | × | |
2 | Korekta straty (§ 1 ust. 1 pkt 3 zarządzania) | ||
a) fundusz zakładowy | |||
b) zysk osiągnięty z likwidacji środków trwałych | |||
c) inne odliczenia | |||
3 | Strata skorygowana (lp. 1+2) | ||
4 | Zysk nienależny | ||
5 | Strata do rozliczenia | ||
6 | Dotacje podmiotowe według planu (kol. 7) oraz sprawozdań finansowych (kol. 8) udzielone (§ 15 zarządzania): | ||
a) na straty | |||
b) na fundusz zakładowy | |||
c) na fundusz rozwoju | |||
d) na fundusz rezerwowy | |||
7 | a) Polepszenie wyników faktycznych w stosunku do planowanych .......... zł (lp. 5 kol. 7–8) | × | × |
b) 40% polepszenia z lp. 7a .......... zł | × | × | |
c) Polepszenie wyników faktycznych w stosunku do planowanych w % .......... | × | × | |
d) Dodatkowy odpis na fundusz rozwoju .......... | × | × | |
e) Dodatkowy odpis na fundusz rezerwowy .......... | × | × | |
8 | Dotacje na straty: | ||
a) należne (§ 19 zarządzenia) | × | ||
b) niedopłata (lp. 8a–6a) | × | ||
c) nadpłata do zwrotu (lp. 6a–8a) | × | ||
9 | Dotacja na fundusz zakładowy (§ 20 zarządzenia): | ||
a) należna | × | ||
b) niedopłata (lp. 9a–6b) | × | ||
c) nadpłata do zwrotu (lp. 6b–9a) | × | ||
10 | Dotacja na fundusz rozwoju łącznie z odpisem dodatkowym z lp. 7d: | ||
a) należna | × | ||
b) niedopłata (lp. 10a–6c) | × | ||
c) nadpłata do zwrotu (lp. 6c–10a) | × | ||
11 | Dotacja na fundusz rezerwowy łącznie z odpisem dodatkowym z lp. 7e: | ||
a) należna | × | ||
b) niedopłata (lp. 11a–6d) | × | ||
c) nadpłata do zwrotu (lp. 6d–11a) | × |
Sprawdzono
dnia ..........196...........r. Dnia........196...........r.
.................................. ..................................
(podpisy) (podpisy jednostki sporządzającej)
Uwagi:
1. Rozdzielnik jak w uwadze 1 do załącznika nr 2.
2. Lp. 8 w części I dotyczącą odpisów na fundusz rezerwowy wypełniają jednostki rozliczające oraz przedsiębiorstwa rozliczające się z budżetem bezpośrednio. Przy rozliczeniach rocznych wykazują kwotę należnych odpisów na fundusz rezerwowy wyliczoną zgodnie z przepisami § 10 zarządzania.
3. W razie gdy jednostka wykazuje zysk zamiast straty, fundusz zakładowy należy wykazać w części I rozliczenia pod lp. 2 w wysokości różnicy między funduszem planowanym, na który udzielono dotacji, a funduszem należnym. Jeżeli zajdzie przypadek przewidziany w § 19 ust. 5 i 6 zarządzenia, należy wypełnić pod odpowiednimi lp. części I kol. 4, jak również części II. Nadmiernie udzielone dotacje podlegają zwrotowi. O ile występują dodatkowe odpisy od poprawy wyników, należy w załączniku podać dokładne rozliczenie otrzymanych dotacji przez podległe jednostki. Dodatkowe odpisy należy uwzględniać w wysokości sumy dodatkowych odpisów podległych jednostek.
4. Należną wpłatę z zysku z tytułu zmniejszenia odpisów na fundusz rozwoju oraz z tytułu zysku nienależnego jednostek podległych oblicza się na podstawie zestawienia na odwrocie rozliczenia. Dodatkowe odpisy na fundusz rozwoju przysługują tym jednostkom, które mają zaplanowane odpisy na ten cel. Lp. 7b nie dotyczy jednostek rozliczających.
(strona 2)
ZESTAWIENIE WPŁAT Z TYTUŁU ZYSKU NIENALEŻNEGO ORAZ Z TYTUŁU DEGRESYWNEGO ZMNIEJSZENIA ODPISÓW NA FUNDUSZ ROZWOJU JEDNOSTEK PODLEGŁYCH
za rok 196.....
w złotych
Lp. | Nazwa i adres jednostki podległej (zjednoczenia – przedsiębiorstwa) | Zysk nienależny | Wpłata z tytułu zysku nienależnego (kwota z kolumny 3×99%)1) | Wpłata z tytułu degresywnego zmniejszenia odpisów na fundusz rozwoju | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Razem jednostki rentowne i deficytowe | |||||
w tym: jednostki deficytowe | |||||
jednostki rentowne | 2) | 3) | 4) |
1) W razie gdy z planowanego podziału zysku wynika roczny procent wpłat zysku do budżetu w wysokości przekraczającej 90%, przyjmuje się procent wynikający z planowanego podziału zysku.
2) Kwotę tę należy wstawić pod lp. 4 w kolumnie 4 lub 8 rozliczenia.
3) Kwotę tę należy wstawić pod lp. 11a w kolumnie 4 rozliczenia.
4) Kwotę tę należy wstawić pod lp. 9 w kolumnie 4 rozliczenia.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »