Art. 3. - Rosja-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Kaliningrad.2002.07.26.

Monitor Polski

M.P.2020.838

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 września 2003 r.
Artykuł  3.

Prawa

1. 
Wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze każdej Umawiającej się Strony będą korzystać przy eksploatacji uzgodnionych linii na określonych trasach z następujących praw:
a)
przelotu nad terytorium państwa drugiej Umawiającej się Strony bez lądowania;
b)
lądowania na terytorium państwa drugiej Umawiającej się Strony w celach niehandlowych w punktach, wymienionych w załączniku do niniejszej umowy;
c)
lądowania na terytorium państwa drugiej Umawiającej się Strony w punktach, wymienionych dla danej trasy w załączniku do niniejszej umowy, w celu zabrania i/lub pozostawienia pasażerów, załadowania i/lub wyładowania poczty i ładunków w ruchu międzynarodowym.
2. 
Żadne z postanowień niniejszej umowy nie może oznaczać przyznania wyznaczonemu przedsiębiorstwu lotniczemu jednej Umawiającej się Strony prawa zabierania na pokład pasażerów, poczty i ładunków, przewożonych za opłatą lub na zasadzie najmu, między punktami na terytorium państwa drugiej Umawiającej się Strony.
3. 
Trasy lotów statków powietrznych na uzgodnionych liniach i punkty przekroczenia granic państwowych ustalane są przez każdą Umawiającą się Stronę na terytorium swojego państwa. Przy czym należy mieć na uwadze, że takie trasy i punkty przekroczenia będą dostępne dla wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego drugiej Umawiającej się Strony i warunki korzystania z nich nie będą mniej korzystne od przedstawianych innym przedsiębiorstwom lotniczym, wykonującym podobne międzynarodowe przewozy.
4. 
Techniczne i handlowe zagadnienia, dotyczące lotów statków powietrznych i przewozów pasażerów, ładunków i poczty na uzgodnionych liniach oraz zasady rozliczeń, będą uzgadniane między wyznaczonymi przedsiębiorstwami lotniczymi, a w przypadkach przewidzianych niniejszą umową - będą przedstawiane do zatwierdzenia władzom lotniczym Umawiających się Stron.

W celu wykonywania obsługi naziemnej swojego statku powietrznego na terytorium państwa drugiej Umawiającej się Strony wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze jednej Umawiającej się Strony mogą zawierać odpowiednie porozumienia z przedsiębiorstwami lotniczymi drugiej Umawiającej się Strony, posiadającymi niezbędne zezwolenia na wykonywanie takiej obsługi.