Rewizja finansowo-księgowa państwowych jednostek organizacyjnych.
M.P.1959.58.278
Akt utracił mocUCHWAŁA NR 187
RADY MINISTRÓW
z dnia 12 maja 1959 r.
w sprawie rewizji finansowo-księgowej państwowych jednostek organizacyjnych.
GŁÓWNI KSIĘGOWI
GŁÓWNI KSIĘGOWI
Główni księgowi w przedsiębiorstwach państwowych.
Główni księgowi w przedsiębiorstwach państwowych.
kontrola wstępna polega na badaniu legalności, rzetelności i prawidłowości dokumentów operacji gospodarczych:
-
stanowiących podstawę przyjęcia lub wydania środków pieniężnych,
-
dotyczących obrotów i rozliczeń z bankami,
-
dotyczących przyjęcia i wydania środków trwałych,
-
dotyczących operacji określonych w specjalnych przepisach lub w wewnętrznym regulaminie przedsiębiorstwa;
kontrola wstępna obejmuje również badanie projektów umów, które mogą powodować powstanie zobowiązań,
kontrola bieżąca polega na badaniu legalności, rzetelności i prawidłowości operacji gospodarczych na podstawie dokumentów stanowiących podstawę dla rachunkowości, a w szczególności na badaniu dokumentów obrotu środkami pieniężnymi i rzeczowymi składnikami majątkowymi oraz dokumentów o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiących podstawę do otrzymania lub wydania środków pieniężnych i rzeczowych;
kontrola bieżąca obejmuje również badanie rzetelności i prawidłowości przeprowadzonej w przedsiębiorstwach inwentaryzacji;
główny księgowy ma prawo również badać kontrolowane operacje z punktu widzenia gospodarności, a to w celu ich zaopiniowania dyrektorowi przedsiębiorstwa;
Główni księgowi w zjednoczeniach.
Główni księgowi w zjednoczeniach.
Główni księgowi jednostek budżetowych.
Główni księgowi jednostek budżetowych.
-
stanowiących podstawę przyjęcia lub wydania środków pieniężnych,
-
dotyczących obrotu i rozliczeń z bankami,
-
dotyczących przyjęcia i wydania środków trwałych,
-
dotyczących operacji określonych w innych przepisach lub w wewnętrznym regulaminie jednostki budżetowej;
kontrola wstępna obejmuje również badanie projektów umów mogących powodować powstanie zobowiązań;
Główny księgowy ma prawo również badać kontrolowane operacje z punktu widzenia gospodarności, a to w celu ich zaopiniowania kierownikowi jednostki budżetowej.
BADANIE I ZATWIERDZANIE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH PRZEDSIĘBIORSTW PAŃSTWOWYCH
BADANIE I ZATWIERDZANIE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH PRZEDSIĘBIORSTW PAŃSTWOWYCH
Przewodniczący komisji weryfikacyjnej powinien zawiadomić właściwy dla danego przedsiębiorstwa organ finansowy oraz oddział banku finansującego działalność eksploatacyjną przedsiębiorstwa o miejscu i terminie prac komisji weryfikacyjnej.
Właściwi ministrowie określą przedsiębiorstwa, do których się to stosuje. Sprawozdanie kieruje do ogłoszenia dyrektor zjednoczenia.
DYPLOMOWANI BIEGLI KSIĘGOWI
DYPLOMOWANI BIEGLI KSIĘGOWI
oraz po zasięgnięciu opinii Stowarzyszenia Księgowych w Polsce:
PRZEPISY KOŃCOWE
PRZEPISY KOŃCOWE
oraz inne przepisy w sprawach unormowanych niniejszą uchwałą.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (28)
Akty zmieniane liczba obiektów na liście: (1)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (14)
- Zm.: zarządzenie w sprawie dyplomowanych biegłych księgowych.
- Zm.: instrukcja w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania rewizji finansowo-księgowej w przedsiębiorstwach państwowych i ich jednostkach nadrzędnych utrzymywanych z wpłat przedsiębiorstw.
- Zm.: instrukcja w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania rewizji finansowo-księgowej w przedsiębiorstwach państwowych i ich jednostkach nadrzędnych utrzymywanych z wpłat przedsiębiorstw.