Remonty generalne samochodów typowych i ich zespołów.

Monitor Polski

M.P.1949.A-59.797

Akt utracił moc
Wersja od: 3 września 1949 r.

UCHWAŁA
KOMITETU EKONOMICZNY RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lutego 1949 r.
w sprawie remontów generalnych samochodów typowych i ich zespołów.

Remonty generalne wymienionych poniżej samochodów typowych i ich zespołów "będących w posiadaniu urzędów, instytucji i przedsiębiorstw państwowych lub państwowo-spółdzielczych oraz central spółdzielczo-państwowych, zwanych dalej jednostkami organizacyjnymi" należy wykonywać wyłącznie w Państwowych Zakładach i Warsztatach Samochodowych za pośrednictwem i zgodnie z procedurą, ustaloną przez przedsiębiorstwo państwowe "Motozbyt":
a)
wozy ciężarowe: Bedford - 3/4 t., Chevrolet - 3/4 t., Dodge - 3/4 t., Fordson - 3/4 t., Chevrolet - 1,5 t., Dodge - 1,5 t., Ford - 6 cyl., Ford-Canada - 3 t., Dodge - 1,5 t., Ford - V-8-3 t., Chewolet - 3 t., ZIS - 3 t., Dodge - 3 t., G.M.C. -3 t., Studebacker- 3 t., Bedford - 5 t., Bedford - 3 t., Renault - 1 t., Renault - 2,5 t.,
b)
wozy osobowe: Chevrolet, Fleetmaste, Citroen III, Fiat 110, Skoda-Tudor, Wils.

Obowiązek remontu wozów wymienionych w lit. a) i b) wyłącznie w Państwowych Zakładach i Warsztatach Samochodowych zostanie rozciągnięty na przedsiębiorstwa i instytucje spółdzielcze w drodze porozumienia z Centralnym Związkiem Spółdzielczym.

Powyższy obowiązek nie dotyczy pojazdów mechanicznych taboru P.K.S. skarosowanych jako autobusy na wymienionych w lit. a) podwoziach.

Samochody typowe i ich zespoły powinny być oddawane do remontu generalnego łącznie z uzbrojeniem silników i akcesoriami, nawet, jeśli to uzbrojenie i akcesoria znajdują się w stanie całkowitej niezdolności do pracy.

Brak niektórych części zamiennych uzbrojenia silnika i akcesoriów w samochodach typowych oraz w ich zespołach, oddawanych do remontu generalnego musi być potwierdzony protokółem zdawczo-odbiorczym, zawierającym szczegółowe uzasadnienie przyczyn stwierdzonego braku.

Samochody typowe i ich zespoły, zakwalifikowane do remontu generalnego należy bezzwłocznie przekazywać do przedsiębiorstwa państwowego "Motozbyt" zgodnie z ustaloną procedurą.

Niedozwolone jest dokonywanie w samochodach wymagających generalnych remontów prowizorycznych reparacji, które utrudniają następnie właściwy remont.

Winni tego rodzaju przekroczeń będą pociągani do odpowiedzialności służbowej.

Jednostki organizacyjne, posiadające pojazdy mechaniczne, mogą dokonywać w warsztatach własnych i obcych - poza Państwowymi Zakładami i Warsztatami Samochodowymi - remonty generalne tylko samochodów nietypowych, w odniesieniu do samochodów typowych jedynie naprawy drobne i średnie, przy czym jako średni remont uważa się całkowity przegląd samochodu połączony z wymontowaniem przynajmniej jednego zespołu, wymagającego głównej naprawy. Naprawa ta winna się odbyć zgodnie z § 1 niniejszego zarządzenia.
W związku z powyższym należy wstrzymać wszelkie prace i związane z nimi wydatki mające na celu budowę, rozbudowę, ew. zakup urządzeń lub wyposażenia własnych warsztatów naprawczych poszczególnych jednostek organizacyjnych, a przyznawanych na wykonanie remontów generalnych samochodów typowych.
Uchwała niniejsza nie dotyczy Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego.