Rejestracja związków międzygminnych.

Monitor Polski

M.P.1990.33.266

Akt utracił moc
Wersja od: 10 września 1990 r.

ZARZĄDZENIE Nr 47
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 sierpnia 1990 r.
w sprawie rejestracji związków międzygminnych.

Na podstawie art. 68 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym (Dz. U. Nr 16, poz. 95. Nr 34, poz. 199 i Nr 43, poz. 253) zarządza się, co następuje:
Gminy tworzące związek międzygminny (związek komunalny) zgłaszają jego utworzenie do rejestru za pośrednictwem wojewody właściwego ze względu na siedzibę związku.
Do zgłoszenia, o którym mowa w § 1, załącza się:
1)
uchwały rad gmin o utworzeniu związku,
2)
uchwały rad gmin o przyjęciu statutu,
3)
statut związku,
4)
wyciągi z protokołów posiedzeń rad gmin dotyczące trybu podejmowania uchwał określonych w pkt 1 i 2.
1.
W księdze rejestrowej wpisuje się w odrębnych rubrykach:
1)
numer kolejny wpisu,
2)
nazwę związku i jego siedzibę,
3)
oznaczenie gmin uczestniczących w związku,
4)
przedmiot działania związku,
5)
czas trwania związku,
6)
datę rejestracji związku,
7)
datę ogłoszenia statutu związku oraz jego zmian,
8)
datę likwidacji związku.
2.
Dokumenty stanowiące podstawę rejestracji przechowywane są w aktach rejestrowych.
Obsługę organizacyjno-techniczną rejestru prowadzi Urząd Rady Ministrów.
Rejestr jest jawny.
O rejestracji związku zawiadamia się na piśmie gminy uczestniczące w związku oraz wojewodę, o którym mowa w § 1.
Wojewoda, po otrzymaniu zawiadomienia o rejestracji związku, zarządza ogłoszenie statutu związku w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Dzień wydania dziennika urzędowego jest dniem ogłoszenia statutu.
Przepisy zarządzenia stosuje się odpowiednio do zmian dotyczących związku, powstałych po rejestracji, jeżeli zmiany te dotyczą danych objętych księgą rejestrową.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.