Regulamin Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.
Monitor Polski
M.P.1955.107.1425
Akt utracił moc Wersja od: 23 listopada 1955 r.
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 21 października 1955 r.
w sprawie regulaminu Rady Sanitarno-Epidemiologicznej.
Na podstawie art. 7 ust. 2 dekretu z dnia 14 sierpnia 1954 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 37, poz. 160) zarządza się, co następuje:
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
REGULAMIN RADY SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ
§ 1.
Rada Sanitarno-Epidemiologiczna, zwana w dalszym ciągu "Radą", działa na podstawie niniejszego regulaminu jako organ doradczy Głównego Inspektora Sanitarnego.§ 2.
1.
Do zadań Rady należy: 1)
opiniowanie planów prac i sprawozdań z działalności organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej; 2)
opiniowanie projektów przepisów z zakresu zagadnień sanitarnych i przeciwepidemicznych oraz projektów przepisów dotyczących Państwowej Inspekcji Sanitarnej; 3)
opiniowanie metod prac sanitarno-przeciwepidemicznych; 4)
opiniowanie planów i metod zwalczania ognisk epidemicznych oraz poszczególnych chorób zakaźnych i zawodowych; 5)
opiniowanie wytycznych w zakresie zasad i metod szerzenia oświaty sanitarnej oraz wniosków w sprawie szkolenia pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej; 6)
opracowywanie i opiniowanie na wniosek Rady Naukowej przy Ministrze Zdrowia problematyki i tematów prac naukowych z dziedziny sanitarno-epidemiologicznej; 7)
opiniowanie wydawnictw z dziedziny sanitarno-epidemiologicznej; 8)
opracowywanie na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego poszczególnych zagadnień sanitarno-epidemiologicznych; 9)
opracowywanie i składanie wniosków Głównemu Inspektorowi Sanitarnemu w sprawach sanitarno-epidemiologicznych.2.
Rada współdziała z Radą Naukową przy Ministrze Zdrowia w opracowaniu wytycznych do planów prac naukowo-badawczych w zakresie zagadnień sanitarno-epidemiologicznych oraz w opracowaniu zasad praktycznego zastosowania badań naukowych przy realizacji zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej.§ 3.
1.
W skład Rady wchodzą jako jej członkowie w liczbie nie przekraczającej 33 osób: 1)
pracownicy nauki i osoby posiadające wybitne przygotowanie praktyczne z dziedziny sanitarno-epidemiologicznej, powołani przez Ministra Zdrowia; 2)
przedstawiciele zainteresowanych ministrów i organizacji delegowani na zaproszenie Głównego Inspektora Sanitarnego.2.
Ponadto Minister Zdrowia może powołać poszczególne osoby do udziału w określonych pracach Rady.§ 4.
Przewodniczącego Rady, jego zastępcę i sekretarza Rady powołuje spośród jej członków Główny Inspektor Sanitarny.§ 5.
Rada wykonuje swe zadania na zebraniach, z tym że wykonanie określonych prac może zlecić stałym komisjom: sanitarnej, epidemiologicznej, oświaty sanitarnej i organizacyjnej oraz powołanym w miarę potrzeby zespołom roboczym.§ 6.
1.
Zebrania Rady odbywają się w zasadzie dwa razy w roku: w pierwszym kwartale - dla omówienia sprawozdania z działalności organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Rady za rok ubiegły oraz w ostatnim kwartale - dla ustalenia wytycznych na rok następny.2.
Zebrania Rady zwołuje przewodniczący za zgodą Głównego Inspektora Sanitarnego.§ 7.
1.
Skład komisji i zespołów roboczych ustala Główny Inspektor Sanitarny na wniosek przewodniczącego Rady.2.
Zebrania komisji odbywają się przynajmniej jeden raz na kwartał.3.
Komisje i zespoły robocze składają przewodniczącemu Rady sprawozdania ze swojej działalności.§ 8.
Szczegółowy tryb prac Rady określi regulamin wewnętrzny uchwalony przez Radę, a zatwierdzony przez Głównego Inspektora Sanitarnego.§ 9.
1.
Za udział w zebraniu Rady, komisji bądź zespołu roboczego członkowie Rady i osoby powołane do udziału w jej pracach (§ 3 ust. 2) otrzymują wynagrodzenie w wysokości 38 zł, a przewodniczący Rady i przewodniczący komisji - w wysokości 57 zł.2.
Wynagrodzenie określone w ust. 1 przysługuje tylko za udział w zebraniu odbytym poza godzinami służbowymi.3.
Jeżeli w ciągu doby odbyły się dwa lub więcej zebrań, wynagrodzenie przysługuje w wysokości przewidzianej za jedno zebranie.4.
Zamiejscowym członkom Rady, komisji lub zespołu roboczego, niezależnie od wynagrodzenia za udział w posiedzeniu, przysługuje zwrot kosztów przejazdu i noclegu oraz diety według norm ustalonych dla pracowników państwowych.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »