§ 16. - [Zapis posiedzenia; protokół ustaleń] - Regulamin pracy Rady Ministrów.

Monitor Polski

M.P.2022.348 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 marca 2022 r.
§  16.  [Zapis posiedzenia; protokół ustaleń]
1. 
Z posiedzenia Rady Ministrów sporządza się, pod nadzorem Sekretarza Rady Ministrów, z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych:
1)
pełny zapis jego przebiegu (na podstawie zapisu dźwiękowego), zwany dalej "zapisem posiedzenia";
2)
protokół ustaleń posiedzenia Rady Ministrów, zwany dalej "protokołem ustaleń".
2. 
Zapis posiedzenia jest wewnętrznym dokumentem roboczym Rady Ministrów, który wykorzystuje się do sporządzenia protokołu ustaleń.
3. 
Protokół ustaleń zawiera pełne zestawienie rozstrzygnięć podjętych przez Radę Ministrów na posiedzeniu, z uwzględnieniem wyników przeprowadzonych głosowań oraz zgłoszonych do protokołu stanowisk odrębnych. Kontrolę realizacji

ustaleń zamieszczonych w protokole ustaleń sprawuje Sekretarz Rady Ministrów.

4. 
Członek Rady Ministrów może zgłosić do Sekretarza Rady Ministrów zastrzeżenia do treści protokołu ustaleń, wraz z wnioskiem o jego sprostowanie, w terminie 7 dni od dnia doręczenia protokołu. Sprostowanie oczywistych omyłek pisarskich w protokole ustaleń może także nastąpić z urzędu w każdym czasie.
5. 
Sprostowania protokołu ustaleń dokonuje Sekretarz Rady Ministrów.
6. 
Protokół ustaleń podpisują Prezes Rady Ministrów i Sekretarz Rady Ministrów.
7. 
Protokół ustaleń przekazuje się członkom Rady Ministrów, wojewodom oraz organom i osobom wskazanym przez Prezesa Rady Ministrów.
8. 
Zapis posiedzenia jest przechowywany w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych.