Art. 1902. - Regulamin Porozumienia dotyczącego pocztowych usług płatniczych, Regulamin poczty listowej i Regulamin dotyczący paczek pocztowych. Berno.2008.11.11.

Monitor Polski

M.P.2015.46

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2010 r.
Artykuł RP 1902

Terminy rozpatrywania

1.
Reklamacja jest rozpatrywana niezwłocznie przez wyznaczonego operatora, który reklamację otrzymał. Jeżeli sprawa nie może zostać załatwiona przez tego wyznaczonego operatora, powiadamia się drugiego zainteresowanego wyznaczonego operatora najpóźniej w trzecim dniu roboczym po odbiorze zawiadomienia. Zainteresowany wyznaczony operator udziela odpowiedzi wstępnej (lub ostatecznej) w ciągu trzech dni roboczych w przypadku pocztowych zleceń płatniczych przesyłanych drogą elektroniczną względnie w ciągu i dziesięciu dni roboczych w przypadku pocztowych zleceń płatniczych przesyłanych pocztą listową.
2.
Gdy punkt dostępu do usługi wyznaczonego operatora jest w stanie udzielić ostatecznej informacji o losie przekazu, odsyła wypełniony formularz MP 2 lub jego równoważnik elektroniczny do punktu dostępu do usługi wyznaczonego operatora nadania. W przypadku bezowocnego dochodzenia lub zakwestionowanej wypłaty sporządza się oświadczenie adresata na formularzu MP 2 lub w przypadku braku tegoż dołącza się do formularza, poświadczając, iż adresat nie otrzymał kwoty przekazu.
3.
Termin ostatecznej odpowiedzi na reklamację wynosi:
3.1
dziesięć dni roboczych po nadejściu reklamacji dotyczącej pocztowego zlecenia płatniczego przesyłanego drogą elektroniczną do kraju przeznaczenia;
3.2
miesiąc po nadejściu reklamacji dotyczącej pocztowego zlecenia płatniczego przesyłanego pocztą listową do kraju przeznaczenia.
4.
Kwota jest zwracana adresatowi względnie przekazywana na jego konto przez wyznaczonego operatora nadania. Zwrotu kwoty można domagać się po ostatecznej odpowiedzi.