Art. 1901. - Regulamin Porozumienia dotyczącego pocztowych usług płatniczych, Regulamin poczty listowej i Regulamin dotyczący paczek pocztowych. Berno.2008.11.11.

Monitor Polski

M.P.2015.46

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2010 r.
Artykuł RP 1901

Reklamacje

1.
Nadawca lub adresat może złożyć reklamacje u swego wyznaczonego operatora.
2.
Użytkownik sporządza reklamacje na formularzu zgodnym z formularzem MP 2 względnie VP 2.
3.
Reklamacje dopuszcza się w ciągu sześciu miesięcy od dnia nadania pocztowego zlecenia płatniczego.
4.
Reklamację rejestruje się po przyłożeniu pieczęci wyznaczonego operatora nadania na formularzu.
5.
Wyznaczeni operatorzy wydają dowód zarejestrowania reklamacji użytkownikowi składającemu reklamację.
6.
Gdy przyczyną reklamacji jest błąd wyznaczonych operatorów, opłaty pobrane ewentualnie za reklamację zwraca się reklamującemu.
7.
Każdą reklamację dotyczącą przelewu w poczcie listowej przesyła się do ośrodka czeków pocztowych prowadzącego konto, na które kwota powinna być przekazana.