Art. 1101. - Regulamin Porozumienia dotyczącego pocztowych usług płatniczych, Regulamin poczty listowej i Regulamin dotyczący paczek pocztowych. Berno.2008.11.11.

Monitor Polski

M.P.2015.46

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2010 r.
Artykuł RP 1101

Jakość usługi pocztowych zleceń płatniczych przesyłanych środkami elektronicznymi

1.
Składniki jakości usługi pocztowych zleceń płatniczych, przesyłanych drogą elektroniczną, są, co najmniej następujące:
1.1
aktualizacja bazy danych Biura Międzynarodowego;
1.2
terminowe przetwarzanie pocztowych zleceń płatniczych;
1.3
terminowe anulowania;
1.4
procent próśb o informacje przetworzonych w określonych terminach;
1.5
procent reklamacji.
2.
Rada Eksploatacji Pocztowej ustala cele w zakresie jakości usługi dla jej różnych składników.
3.
Wyznaczeni operatorzy przesyłają wymagane dane pocztowe do oceny jakości usługi do Biura Międzynarodowego Związku.
4.
Biuro Międzynarodowe przetwarza dane pocztowe dotyczące oceny jakości usługi w sposób poufny. Dostęp do raportów oceny jakości usługi, sporządzonych na podstawie tych danych, ogranicza się do Państw członkowskich będących sygnatariuszami Porozumienia, ich wyznaczonych operatorów oraz do Biura Międzynarodowego.