Wszelkie operacje obciążania konta lub przekazywania na konto, związane z wykonywaniem pocztowych zleceń płatniczych, należy odnotowywać na pisanych dokumentach rozliczeniowych.
2.
Każdy dokument pisany związany z wykonaniem pocztowego zlecenia płatniczego, zwrotem kwoty oraz rozliczeniem, powinien posiadać identyfikator pocztowego zlecenia płatniczego.
3.
Każdy wyznaczony operator sporządza wykaz pocztowych zleceń płatniczych wypłaconych adresatowi lub wpłaconych na jego konto:
3.1
korzystając z dziennych raportów wypłaconych przekazów pocztowych (MP 6) oraz przelewów pocztowych wpłaconych na konto (VP 6) odnośnych rachunków okresowych (PP 1, PPM oraz PPV);
3.2
śledząc ruch na koncie zbiorczym lub transakcje na koncie lustrzanym wykazów nadanych pocztowych zleceń płatniczych, zwróconych oraz wypłaconych.
4.
W zasadzie rachunki dotyczące kwot lub odpłatności, sporządza się miesięcznie. Wyznaczeni operatorzy mogą ustalić krótsze okresy sporządzania rachunków w ich porozumieniu o usłudze.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .