Art. 1609. - Regulamin Porozumienia dotyczącego pocztowych usług płatniczych, Regulamin poczty listowej i Regulamin dotyczący paczek pocztowych. Berno.2008.11.11.

Monitor Polski

M.P.2015.46

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2010 r.
Artykuł RP 1609

Przetwarzanie nieprawidłowych pocztowych zleceń płatniczych

1.
Każdy komunikat elektronicznej wymiany danych dotyczący pocztowych zleceń płatniczych jest odrzucany, gdy wprowadzone dane nie spełniają warunków niezbędnych dla wykonania pocztowego zlecenia płatniczego, reklamacji lub wniosku o odwołanie zlecenia.
2.
O odrzuceniu komunikatu powiadamia się wyznaczonego operatora, który przesłał wiadomość, po ustaleniu powodu odrzucenia. Dane są poprawiane lub uzupełniane przez operatora, który przesłał wiadomość oraz przesyłane drugiemu wyznaczonemu operatorowi w dniu roboczym po zawiadomieniu o odrzuceniu komunikatu. W przypadku łączenia technologii termin ustala się w porozumieniu o usłudze. Termin nie może przekroczyć trzech dni roboczych.
3.
Odrzucenie komunikatu jest generowane automatycznie przez system wyznaczonego operatora w przypadkach następujących:
3.1
niezgodność z porozumieniem o usłudze;
3.2
błąd personalizacji komunikatu;
3.3
błąd bazy danych;
3.4
błąd nagłówka komunikatu;
3.5
nie znalezienie pocztowego zlecenia płatniczego odpowiadającego komunikatowi;
3.6
brak istotnego składnika;
3.7
zła kolejność operacji;
3.8
zła wersja komunikatu;
3.9
zawieszenie usługi.
4.
O nieprawidłowościach wykrytych przez akredytowanego urzędnika jednego z wyznaczonych operatorów, zainteresowanych pocztowym zleceniem płatniczym, powiadamia się niezwłocznie innego wyznaczonego operatora jak najszybszą drogą.