Regulamin Komisji przy Prezesie Rady Ministrów do spraw kontroli dodatków specjalnych dla pracowników państwowych.

Monitor Polski

M.P.1951.A-29.373

Akt utracił moc
Wersja od: 14 kwietnia 1951 r.

ZARZĄDZENIE NR 65
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 19 marca 1951 r.
w sprawie regulaminu Komisji przy Prezesie Rady Ministrów do spraw kontroli dodatków specjalnych dla pracowników państwowych.

Na podstawie § 1 ust. 3 uchwały Nr 48 Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1951 r. w sprawie przyznania niektórym kategoriom pracowników państwowych dodatków, uzasadnionych specjalnymi kwalifikacjami i warunkami służby (Monitor Polski Nr A-10, poz. 151), zarządza się, co następuje:
Komisji do spraw kontroli dodatków specjalnych dla pracowników państwowych nadaje się regulamin, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

REGULAMIN KOMISJI DO SPRAW KONTROLI DODATKÓW SPECJALNYCH DLA PRACOWNIKÓW PAŃSTWOWYCH

§ 1.
Komisja do spraw dodatków specjalnych dla pracowników państwowych, zwana w dalszym ciągu "Komisją", działa przy Prezesie Rady Ministrów.
§  2.
1.
W skład Komisji wchodzą:
1)
przewodniczący, wyznaczony przez Prezesa Rady Ministrów,
2)
przedstawiciel Prezesa Rady Ministrów,
3)
przedstawiciel Kancelarii Rady Państwa,
4)
przedstawiciel Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego,
5)
przedstawiciel Ministra Finansów.
2.
Zastępcę przewodniczącego Komisji wyznacza Prezes Rady Ministrów spośród jej członków.
§  3.
1.
Komisja wszczyna postępowanie na podstawie przesłanego do Komisji przez właściwego ministra (Prezesa Centralnego Urzędu Szkolenia Zawodowego, Prezesa Centralnego Urzędu Drobnej Wytwórczości) odpisu decyzji w przedmiocie przyznania pracownikowi dodatku specjalnego.
2.
Minister (Prezes Centralnego Urzędu Szkolenia Zawodowego, Prezes Centralnego Urzędu Drobnej Wytwórczości) po wydaniu decyzji o przyznaniu pracownikowi dodatku specjalnego powinien niezwłocznie przesłać jej odpis na ręce przewodniczącego Komisji.
3.
Decyzja w sprawie przyznania dodatku specjalnego powinna również zawierać:
1)
uzasadnienie, zawierające dane dotyczące wyszkolenia pracownika, a także posiadania przez niego szczególnego doświadczenia i praktyki w zakresie spełnianych funkcji, dane dotyczące pełnionych przez pracownika odpowiedzialnych obowiązków i wykazywania się przy ich spełnianiu ponad przeciętną inicjatywą oraz dane dotyczące odpowiedniej postawy społecznej pracownika, a także stwierdzenie, że przyznany dodatek specjalny mieści się w granicach funduszów ustalonych globalnie dla danego resortu;
2)
jako załącznik - ankietę personalną pracownika; ankieta ta po wykorzystaniu będzie zwrócona.
§  4.
Przewodniczący Komisji może zażądać nadesłania dodatkowych materiałów uzasadniających decyzję w przedmiocie przyznania dodatku specjalnego.
§  5.
Przy omawianiu spraw dotyczących decyzji w sprawie przyznania dodatku specjalnego w posiedzeniu Komisji bierze udział przedstawiciel zainteresowanego ministra (Prezesa Centralnego Urzędu Szkolenia Zawodowego, Prezesa Centralnego Urzędu Drobnej Wytwórczości), który na żądanie Komisji udzielać będzie niezbędnych wyjaśnień w przedmiocie przyznanych dodatków specjalnych.
§  6.
Referentami spraw na Komisji są osoby wchodzące w jej skład, wyznaczone przez przewodniczącego Komisji,
§  7.
Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia Komisji i ustala porządek dzienny. O terminie posiedzenia powinien on zawiadomić przynajmniej na trzy dni przed posiedzeniem zarówno członków Komisji, jak i zainteresowanych ministrów (Prezesa Centralnego Urzędu Szkolenia Zawodowego, Prezesa Centralnego Urzędu Drobnej Wytwórczości).
§  8.
1.
Do podjęcia prawomocnych uchwał przez Komisję potrzebna jest obecność Przewodniczącego lub jego zastępcy oraz dwóch członków Komisji.
2.
Uchwały zapadają zwykłą większością głosów. W razie równości głosów przeważa głos przewodniczącego Komisji.
§  9.
1.
Posiedzenia Komisji są niejawne.
2.
W posiedzeniach Komisji poza przewodniczącym, jego zastępcą i członkami Komisji mogą brać udział jedynie przedstawiciele zainteresowanych ministrów (Prezesa Centralnego Urzędu Szkolenia Zawodowego, Prezesa Centralnego Urzędu Drobnej Wytwórczości) oraz sekretarz Komisji.
3.
W naradach, na których Komisja podejmuje uchwały, poza przewodniczącym, jego zastępcą i członkami Komisji, może brać udział jedynie sekretarz Komisji.
§  10.
1.
Komisja na podstawie dostarczonego materiału bada, czy pracownik, któremu przyznano dodatek specjalny, odpowiada warunkom przewidzianym w uchwale Nr 48 Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1951 r. w sprawie przyznania niektórym kategoriom pracowników państwowych dodatków, uzasadnionych specjalnymi kwalifikacjami i warunkami służby (Monitor Polski Nr A-10, poz. 151).
2.
Sprzeciwy Komisji, dotyczące przyznanych dodatków specjalnych lub wysokości tych dodatków, przedstawia przewodniczący Komisji w formie wniosków wraz z uzasadnieniem Prezesowi Rady Ministrów.
§  11.
Sprzeciw Komisji w przedmiocie przyznania pracownikowi dodatku specjalnego lub jego wysokości nie ma wpływu na ogólną ocenę kwalifikacji pracownika i nie przesądza o jego przydatności na zajmowanym stanowisku.
§  12.
1.
Z przebiegu posiedzenia Komisji spisuje się protokół.
2.
Protokół powinien być podpisany przez przewodniczącego Komisji lub jego zastępcę.
§  13.
Obsługę biurową Komisji prowadzi biuro Państwowej Komisji Etatów.