Rozdział 4 - Postępowanie z pozarządowymi projektami ustaw i uchwał Sejmu - Realizacja obowiązków Rządu wobec Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz reprezentacja Rządu w pracach parlamentarnych.

Monitor Polski

M.P.1995.18.219

Akt utracił moc
Wersja od: 14 marca 1995 r.

Rozdział  4

Postępowanie z pozarządowymi projektami ustaw i uchwał Sejmu

§  13.
1.
Przesłany do Rządu pozarządowy projekt ustawy lub uchwały Sejmu kieruje się do Sekretarza Parlamentarnego Rządu, który niezwłocznie przesyła projekt do ministra lub kierownika urzędu centralnego, właściwego do opracowania propozycji stanowiska Rządu, z ewentualnym wskazaniem także innych ministrów lub kierowników urzędów centralnych, w porozumieniu z którymi powinno nastąpić opracowanie propozycji.
2.
Jeśli minister lub kierownik urzędu centralnego uznaje się za niewłaściwego do opracowania propozycji stanowiska Rządu, zwraca się do Sekretarza Parlamentarnego Rządu o zmianę wskazania. W kwestiach spornych rozstrzyga Prezes Rady Ministrów.
3.
O wystąpieniu w sprawie przygotowania projektu stanowiska Rządu Sekretarz Parlamentarny Rządu zawiadamia Sekretarza Rady Ministrów.
§  14.
Na podstawie przedstawionej propozycji Rada Ministrów przyjmuje stanowisko Rządu wobec projektu, na zasadach i w trybie przewidzianych do podejmowania uchwał Rady Ministrów. Przyjęcie stanowiska powinno nastąpić w terminie umożliwiającym włączenie się Rządu do prac parlamentarnych na możliwie najwcześniejszym ich etapie.
§  15.
1.
Do reprezentacji stanowiska Rządu w stosunku do pozarządowych projektów ustaw i uchwał Sejmu stosuje się odpowiednio przepisy § 9-12.
2.
Obowiązek przedstawiania stanowiska Rządu może wynikać z ustawy lub uchwały Sejmu.
3.
Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio do postępowania z informacjami i sprawozdaniami Rady Ministrów przedstawionymi na żądanie Sejmu i Senatu oraz ich komisji.