Ramowy regulamin konkursu na dyrektora instytucji kultury.

Monitor Polski

M.P.1992.10.70

Akt utracił moc
Wersja od: 2 kwietnia 1992 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I SZTUKI
z dnia 2 marca 1992 r.
w sprawie ramowego regulaminu konkursu na dyrektora instytucji kultury.

Na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. Nr 114, poz. 493) zarządza się, co następuje:
Konkurs na funkcję dyrektora instytucji kultury ogłasza organizator.
Postanowienie o ogłoszeniu konkursu powinno określać w szczególności:
1)
skład osobowy komisji konkursowej, z uwzględnieniem przedstawicieli środowisk twórczych i artystycznych właściwych ze względu na zakres działania instytucji, oraz powołanie przewodniczącego,
2)
formalne kryteria doboru kandydatów na funkcję dyrektora,
3)
tryb przeprowadzania konkursu,
4)
termin rozpoczęcia i zakończenia postępowania konkursowego.
1.
Postanowienie o ogłoszeniu konkursu organizator podaje do wiadomości pracownikom instytucji kultury oraz przekazuje do ogłoszenia w prasie.
2.
Ogłoszenie o konkursie powinno zawierać:
1)
nazwę i adres instytucji kultury,
2)
wymagane kwalifikacje kandydatów i sposób ich udokumentowania,
3)
termin i miejsce złożenia wniosku o przystąpienie do konkursu, a także termin złożenia wymaganych dokumentów, nie krótszy niż 30 dni od daty opublikowania ogłoszenia,
4)
przewidywany termin rozpatrzenia wniosków.
3.
Ogłoszenie o konkursie powinno być zamieszczone w prasie:
1)
o zasięgu ogólnokrajowym, jeżeli przedmiotem postępowania konkursowego jest stanowisko dyrektora narodowej instytucji kultury oraz państwowej instytucji kultury utworzonej przez naczelny lub centralny organ administracji państwowej,
2)
o zasięgu lokalnym, jeżeli przedmiotem postępowania konkursowego jest stanowisko dyrektora instytucji kultury nie wymienionej w pkt 1.
1.
Komisję konkursową powołuje organizator.
2.
Do zadań komisji konkursowej należy:
1)
określenie kryteriów, jakimi będzie się kierować przy ocenie przydatności kandydata,
2)
decydowanie o dopuszczeniu kandydatów do konkursu na podstawie kryteriów doboru określonych w postanowieniu o ogłoszeniu konkursu,
3)
przeprowadzenie postępowania konkursowego.
1.
Komisja konkursowa na podstawie dokumentów stwierdza, czy kandydat spełnia warunki, oraz decyduje o dopuszczeniu go do konkursu.
2.
W razie odmowy przez komisję konkursową dopuszczenia kandydata do konkursu, kandydat może w terminie 3 dni zwrócić się do organizatora, który powołał komisję konkursową, o rozstrzygnięcie zasadności odmowy. Do czasu rozstrzygnięcia zasadności odmowy komisja zawiesza postępowanie konkursowe.
1.
Po zakończeniu konkursu komisja konkursowa w tajnym głosowaniu wyłania kandydata lub kandydatów na funkcję dyrektora.
2.
W razie stwierdzenia przydatności więcej niż jednego kandydata na funkcję dyrektora, komisja konkursowa ustala kolejność kandydatów.
3.
Z czynności komisji konkursowej sporządza się protokół.
4.
Komisja konkursowa przekazuje wyniki konkursu wraz z jego dokumentacją organizatorowi.
W razie stwierdzenia nieprzydatności na funkcję dyrektora wszystkich kandydatów, komisja konkursowa zwraca się do organizatora o ponowne ogłoszenie konkursu.
Komisja konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem powołania dyrektora instytucji kultury. Organizator może również rozwiązać komisję w razie zaistnienia okoliczności, o których mowa w § 7.
Obsługę komisji konkursowej, niezbędne warunki i środki finansowe związane z postępowaniem konkursowym oraz działalnością komisji konkursowej zapewnia organizator.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.