Oddział A - Uzgadnianie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. - Ramowe zasady sporządzania i zatwierdzania założeń oraz dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla inwestycji w zakresie budownictwa komunikacyjnego.

Monitor Polski

M.P.1960.4.18

Akt utracił moc
Wersja od: 18 stycznia 1960 r.

A.

Uzgadnianie dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

§  30.
1.
W czasie opracowywania dokumentacji projektowo-kosztorysowej inwestor lub na jego zlecenie jednostka projektująca dokonuje z zainteresowanymi jednostkami uzgodnień zagadnień podstawowych dla budowy i eksploatacji inwestycji (np. możliwości zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną, możliwości skrzyżowania z linią kolejową, drogą, ulicą, linią teletechniczną lub energetyczną itp.).
2.
Dane uzyskane i prace wykonane przy ustalaniu lokalizacji szczegółowej powinny być odpowiednio wykorzystane przy opracowywaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
3.
Dokumentacja projektowo-kosztorysowa w odniesieniu do przyjętych rozwiązań powinna być uzgadniana w zasadzie jednorazowo. Uzgodnienia przeprowadza jednostka projektująca.
4.
Szczegółowy wykaz zagadnień podlegających uzgodnieniu oraz instytucji uzgadniających określą przepisy szczegółowe, wydane przez Ministra Komunikacji.
§  31.
1.
Uzgodnień dokumentacji projektowo-kosztorysowej, o których mowa w § 30 ust. 3, dokonuje jednostka projektująca z właściwymi organami i jednostkami, na podstawie projektu wstępnego lub - przy dokumentacji jednostadiowej na podstawie projektu techniczno-roboczego opracowanego w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia uzgodnień.
2.
Uzgodnienia, o których mowa w ust. 1, przeprowadza się w okresie 15 dni od chwili dostarczenia odpowiedniej dokumentacji.
§  32.
1.
Projekty wstępne lub techniczno-robocze (przy dokumentacji jednostadiowej) komunikacyjnych obiektów, budowli i urządzeń powinny być przed zatwierdzeniem przedstawione do akceptacji wojewódzkiej służbie architektoniczno-budowlanej w zakresie urbanistyczno-architektonicznych warunków zabudowy terenów zajętych pod inwestycje komunikacyjne.
2.
Projekty liniowych inwestycji komunikacyjnych, polegających na przebudowie istniejących urządzeń w granicach pasa wydzielonego, nie podlegają akceptacji, o której mowa w ust. 1.
3.
Jeżeli inwestor lub jednostka projektująca nie zgadza się z zastrzeżeniami wojewódzkiej służby architektoniczno-budowlanej, wówczas decyzję podejmuje Prezes Komitetu do Spraw Urbanistyki i Architektury na wniosek właściwego ministra (prezydium wojewódzkiej rady narodowej - rady narodowej miasta wyłączonego z województwa) lub jednostki projektującej.