Rada monitorowania portfela projektów strategicznych.
Monitor Polski
M.P.2021.247 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 1 czerwca 2023 r.
ZARZĄDZENIE Nr 58
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 kwietnia 2018 r.
w sprawie Rady monitorowania portfela projektów strategicznych
Na podstawie art. 12 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178) zarządza się, co następuje:
1.
Tworzy się Radę monitorowania portfela projektów strategicznych, zwaną dalej "Radą".2.
Rada jest organem pomocniczym Prezesa Rady Ministrów.1.
Zadaniem Rady jest monitorowanie i koordynowanie wybranych przez Radę lub wskazanych przez Prezesa Rady Ministrów programów i projektów wynikających ze strategicznych dokumentów Rady Ministrów, w tym w szczególności ze Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.), przyjętej uchwałą nr 8 Rady Ministrów z dnia 14 lutego 2017 r. (M.P. poz. 260), zwanych dalej "portfelem projektów strategicznych".2.
Do zadań Rady należy w szczególności:1)
ocena, czy portfel projektów strategicznych wspiera realizację celów strategicznych Rady Ministrów oraz pozostaje zgodny ze strategicznymi dokumentami Rady Ministrów;2)
analiza stanu realizacji portfela projektów strategicznych pod kątem zagrożeń związanych z prawidłowym postępem prac oraz opracowywanie rekomendacji dotyczących wprowadzenia odpowiednich zmian w strategicznych dokumentach Rady Ministrów;3)
ustalanie priorytetów dla portfela projektów strategicznych;4)
inicjowanie i wspieranie działań mających na celu nawiązanie i określenie zasad współpracy między podmiotami odpowiedzialnymi za realizację portfela projektów strategicznych;5)
stymulowanie podnoszenia poziomu zarządzania i ujednolicania metod zarządzania portfelem projektów strategicznych w centralnych organach administracji rządowej, w szczególności przez określanie wytycznych w zakresie podejścia projektowego oraz metodyk zarządzania portfelem projektów strategicznych.1.
W skład Rady wchodzą:1) 1
przewodniczący Rady - Szef Rządowego Centrum Analiz;2)
zastępcy przewodniczącego Rady:a)
minister właściwy do spraw finansów publicznych,b)
minister właściwy do spraw gospodarki,c)
minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego,d)
Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;3)
pozostali członkowie Rady:a)
Minister Obrony Narodowej,b)
Minister Sprawiedliwości,c)
minister właściwy do spraw aktywów państwowych,d)
minister właściwy do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej,e)
minister właściwy do spraw gospodarki morskiej,f)
minister właściwy do spraw informatyzacji,g)
minister właściwy do spraw klimatu,h)
minister właściwy do spraw kultury fizycznej,i)
minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,j)
minister właściwy do spraw oświaty i wychowania,k)
minister właściwy do spraw pracy,l)
minister właściwy do spraw rodziny,m)
minister właściwy do spraw rolnictwa,n)
minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,o)
minister właściwy do spraw środowiska,p)
minister właściwy do spraw transportu,q)
minister właściwy do spraw wewnętrznych,r)
minister właściwy do spraw zagranicznych,s)
minister właściwy do spraw zdrowia;4)
sekretarz Rady - osoba zatrudniona w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i wyznaczona przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.2. 2
Członkowie Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i pkt 3 lit. a-c, e-s, mogą być zastępowani w pracach Rady przez upoważnionego przedstawiciela w randze sekretarza stanu, podsekretarza stanu albo dyrektora generalnego w urzędzie, którym kierują.2a.
Członek Rady, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. d, może być zastępowany w pracach Rady przez upoważnionego przedstawiciela w randze sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora albo zastępcy dyrektora w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej.2b. 3
(uchylony).3.
Przewodniczący Rady może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, inne osoby niż wymienione w ust. 1, jeżeli udział tych osób jest uzasadniony zakresem tematycznym prac Rady.1.
Przewodniczący Rady w szczególności:1)
kieruje pracami Rady;2)
zwołuje posiedzenia Rady, nie rzadziej niż trzy razy w ciągu roku kalendarzowego, i im przewodniczy.2.
Przewodniczący Rady, w przypadku swojej nieobecności, przekazuje kompetencje do zwołania i prowadzenia posiedzenia Rady wskazanemu zastępcy przewodniczącego Rady.1.
Rada podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał na posiedzeniach.1a.
Przewodniczący Rady, w uzasadnionych przypadkach, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, może zarządzić odbycie posiedzenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawiadamiając o tym właściwe osoby.1b.
Odbycie posiedzenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej obejmuje w szczególności:1)
transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między uczestnikami posiedzenia,2)
wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w toku posiedzenia,3)
możliwość prowadzenia głosowań dotyczących procedowanych uchwał- z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.
2.
Przewodniczący Rady, w uzasadnionych przypadkach, może zarządzić podjęcie uchwały przez Radę w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).3.
Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków Rady. Każdemu z członków Rady przysługuje jeden głos. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Rady.4.
Członkowi Rady, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, oraz osobom zaproszonym do udziału w pracach Rady, o których mowa w § 3 ust. 3, nie przysługuje prawo głosu.5.
Protokoły z posiedzeń Rady oraz sprawozdania z działalności Rady sporządza sekretarz Rady. Protokół, po zatwierdzeniu przez przewodniczącego Rady, jest przekazywany członkom Rady.1.
W celu zapewnienia efektywnej realizacji zadań Rady przewodniczący Rady może, z inicjatywy własnej lub na wniosek członka Rady, powoływać grupy robocze i zespoły doradcze złożone z członków Rady lub osób zaproszonych do udziału w pracach Rady.2.
Członkowie Rady mogą wyznaczać do udziału w grupach roboczych i zespołach doradczych pracowników urzędów i instytucji, które reprezentują, lub innych upoważnionych przedstawicieli.1.
Udział w pracach Rady jest nieodpłatny.2.
Wydatki związane z działalnością Rady, a także powołanych grup roboczych i zespołów doradczych, są pokrywane z budżetu państwa z części 16, której dysponentem jest Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Obsługęorganizacyjnąorazkancelaryjno-biurowąpracRadyzapewniaKancelariaPrezesa Rady Ministrów.
1.
Przewodniczący Rady przedstawia Prezesowi Rady Ministrów sprawozdanie roczne z działalności Rady w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, za który jest ono składane.2.
Końcowe sprawozdanie z realizacji zadań Rady przewodniczący Rady przedstawi Prezesowi Rady Ministrów w terminie 30 dni po zakończeniu prac Rady.1 § 3 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 166 z dnia 10 września 2021 r. (M.P.2021.841) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2021 r.
2 § 3 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 160 z dnia 26 maja 2023 r. (M.P.2023.539) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2023 r.
3 § 3 ust. 2b uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 160 z dnia 26 maja 2023 r. (M.P.2023.539) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2023 r.
4 § 9 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 160 z dnia 26 maja 2023 r. (M.P.2023.539) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 2023 r.
5 Zarządzenie zostało ogłoszone w dniu 24 kwietnia 2018 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »