§ 17. - Rachunkowość stowarzyszeń nie dotowanych z budżetu Państwa.

Monitor Polski

M.P.1965.55.288

Akt utracił moc
Wersja od: 15 października 1965 r.
§  17.
1.
Każdy dowód stanowiący podstawę wypłaty powinien być sprawdzony pod względem merytorycznym oraz formalnym i rachunkowym.
2.
Sprawdzanie dowodów pod względem merytorycznym polega na zbadaniu zgodności z budżetem, legalności, celowości gospodarczej oraz oszczędności wydatków, jak również zgodności cen z obowiązującymi przepisami, cennikami lub taryfami. Sprawdzenie listy płatniczej wymaga także zbadania zgodności listy płatniczej z faktycznym stanem osobowym, z danymi zawartymi w aktach osobowych bądź z innymi dokumentami, na podstawie których lista została sporządzona.
3.
Sprawdzanie dowodów pod względem formalnym i rachunkowym polega na zbadaniu:
1)
czy poszczególne dowody odpowiadają przepisom niniejszego zarządzenia,
2)
czy dowody są kompletne, tj. czy zawierają wszystkie wymagane załączniki,
3)
czy dowody są zupełne, tj. czy zawierają wszystkie dane niezbędne do zobrazowania czynności, na których udowodnienie mają służyć,
4)
czy na podstawie podanych w dowodach cen i stawek jednostkowych obliczono prawidłowo poszczególne kwoty pieniężne i sumy ogólne.