§ 6. - Przyjmowanie i rozpatrywanie przez uspołecznione przedsiębiorstwa usługowe i ich zakłady skarg i wniosków oraz tryb zawiadamiania o ich załatwieniu.
Monitor Polski
M.P.1960.95.423
Akt utracił moc
Wersja od: 24 grudnia 1960 r.
§ 6.
1.
W każdym zakładzie usługowym (punkcie przyjęć zamówień) podporządkowanym jednostkom, o których mowa w § 1, powinna być prowadzona książka do wpisywania skarg i wniosków.
2.
Książka powinna być udostępniona obywatelowi (klientowi) na każde jego żądanie.
3.
Opiekę nad książką powinien sprawować kierownik zakładu lub wyznaczony przez niego pracownik, stale przebywający w zakładzie. Opieka nad książką powinna być organizowana w ten sposób, by klient mógł ją w każdej chwili otrzymać.
4.
Od osób zamierzających dokonać w książce wpisu pracownicy zakładów usługowych nie mogą żądać okazania jakichkolwiek dowodów ani podawania personalii.
5.
Pracownicy obowiązani są udzielić korzystającym z książek niezbędnej pomocy dla dokonania wpisu (wskazać miejsce, gdzie można spokojnie wpisać skargę lub wniosek, użyczyć przyborów do pisania itp.).
6.
Przy książce powinien być zawsze przymocowany zatemperowany ołówek kopiowy, a wewnątrz książki kalka w celu sporządzenia skargi lub wniosku w dwu egzemplarzach.
7.
Na żądanie wpisującego pracownik, o którym mowa w ust. 3, obowiązany jest potwierdzić na piśmie złożenie skargi lub wniosku.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .