§ 6. - Przyjmowanie i rozpatrywanie przez uspołecznione przedsiębiorstwa usługowe i ich zakłady skarg i wniosków oraz tryb zawiadamiania o ich załatwieniu.

Monitor Polski

M.P.1960.95.423

Akt utracił moc
Wersja od: 24 grudnia 1960 r.
§  6.
1.
W każdym zakładzie usługowym (punkcie przyjęć zamówień) podporządkowanym jednostkom, o których mowa w § 1, powinna być prowadzona książka do wpisywania skarg i wniosków.
2.
Książka powinna być udostępniona obywatelowi (klientowi) na każde jego żądanie.
3.
Opiekę nad książką powinien sprawować kierownik zakładu lub wyznaczony przez niego pracownik, stale przebywający w zakładzie. Opieka nad książką powinna być organizowana w ten sposób, by klient mógł ją w każdej chwili otrzymać.
4.
Od osób zamierzających dokonać w książce wpisu pracownicy zakładów usługowych nie mogą żądać okazania jakichkolwiek dowodów ani podawania personalii.
5.
Pracownicy obowiązani są udzielić korzystającym z książek niezbędnej pomocy dla dokonania wpisu (wskazać miejsce, gdzie można spokojnie wpisać skargę lub wniosek, użyczyć przyborów do pisania itp.).
6.
Przy książce powinien być zawsze przymocowany zatemperowany ołówek kopiowy, a wewnątrz książki kalka w celu sporządzenia skargi lub wniosku w dwu egzemplarzach.
7.
Na żądanie wpisującego pracownik, o którym mowa w ust. 3, obowiązany jest potwierdzić na piśmie złożenie skargi lub wniosku.