Przyjęcie Statutu Województwa Małopolskiego.
M.P.1999.35.536
Akt jednorazowyUCHWAŁA
SEJMIKU WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
z dnia 30 sierpnia 1999 r.
w sprawie przyjęcia Statutu Województwa Małopolskiego.
ZAŁĄCZNIK
STATUT WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
STATUT WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
I.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
II.
Zakres działalności oraz zadania Województwa
Zakres działalności oraz zadania Województwa
III.
Władze samorządu Województwa
Władze samorządu Województwa
B. Sejmik Województwa, Zarząd Województwa
C. Radni i komisje Sejmiku
"Uroczyście ślubuję rzetelnie i sumiennie wykonywać obowiązki wobec Narodu Polskiego, strzec suwerenności i interesów Państwa Polskiego, czynić wszystko dla pomyślności Ojczyzny, wspólnoty samorządowej województwa i dobra obywateli, przestrzegać Konstytucji i innych praw Rzeczypospolitej Polskiej."
Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania "Tak mi dopomóż Bóg."
IV.
Mienie samorządu Województwa
Mienie samorządu Województwa
V.
Finanse samorządu Województwa
Finanse samorządu Województwa
VI.
Współpraca zagraniczna Województwa
Współpraca zagraniczna Województwa
VII.
Akty prawa miejscowego stanowione przez Samorząd Województwa
Akty prawa miejscowego stanowione przez Samorząd Województwa
VIII.
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
Załącznik Nr 1
MAPA WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
MAPA WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
Załącznik Nr 2
REGULAMIN SEJMIKU WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
REGULAMIN SEJMIKU WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
I.
Przepis ogólny
Przepis ogólny
Regulamin Sejmiku Województwa Małopolskiego, zwanego dalej Sejmikiem, określa organizację wewnętrzną i tryb pracy Sejmiku oraz jego komisji.
II.
Radni i Przewodniczący Sejmiku
Radni i Przewodniczący Sejmiku
III.
Komisje Sejmiku
Komisje Sejmiku
- plan pracy Sejmiku,
- projekt obrad sesji Sejmiku,
- sprawy dyscyplinarne,
- inne sprawy zlecone przez Sejmik;
- kontrola działalności Zarządu Województwa i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych,
- opiniowanie wykonania budżetu,
- wnioskowanie w sprawie absolutorium;
- budżet województwa,
- gospodarowanie mieniem wojewódzkim,
- polityka finansowa województwa;
- ochrona środowiska,
- gospodarka wodna;
- rolnictwo,
- modernizacja terenów wiejskich;
- zagospodarowanie przestrzenne,
- przeciwdziałanie bezrobociu i aktywizacja lokalnego rynku pracy,
- drogi publiczne i transport,
- promocja regionu,
- współpraca z zagranicą;
- kultura i ochrona jej dóbr;
- edukacja publiczna, w tym szkolnictwo wyższe,
- kultura fizyczna i turystyka;
- promocja i ochrona zdrowia;
- polityka prorodzinna,
- pomoc społeczna;
- bezpieczeństwo publiczne,
- obronność,
- ochrona praw konsumentów.
Przewodniczący komisji może zwrócić uwagę radnemu, który w wystąpieniu swoim odbiega od przedmiotu obrad komisji, przywołaniem radnego "do rzeczy". Po dwukrotnym przywołaniu radnego "do rzeczy" przewodniczący komisji może odebrać głos radnemu.
Komisja uchwala wnioski, opinie, sprawozdania, a także projekty uchwał, rezolucji, apeli, oświadczeń lub deklaracji Sejmiku. Komisja, w drodze uchwały, może przyjąć do wiadomości przedłożoną jej informację bądź stanowisko.
Opinia zawiera stanowisko w określonej sprawie.
Komisje mogą ze swojego składu powoływać podkomisje, określając ich skład oraz zakres działania; powołanie podkomisji stałej wymaga zgody Przewodniczącego Sejmiku.
Na podstawie wyników kontroli Komisja Rewizyjna występuje z wnioskami zmierzającymi do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości, zapobieżenia im na przyszłość oraz usprawnienia działalności, która była przedmiotem kontroli.
Komisja Rewizyjna kieruje do jednostki kontrolowanej oraz do Zarządu Województwa wystąpienia pokontrolne, zawierające uwagi i wnioski w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i wyciągnięcia odpowiednich konsekwencji wobec osób odpowiedzialnych za powstanie tych nieprawidłowości.
Zarząd Województwa oraz kierownik jednostki kontrolowanej, do której wystąpienia pokontrolne zostały skierowane, jest obowiązany w wyznaczonym terminie zawiadomić komisję o sposobie wykorzystania uwag i o wykonaniu wniosków.
IV.
Postępowanie z projektami uchwał
Postępowanie z projektami uchwał
Przewodniczący Sejmiku zarządza drukowanie projektów uchwał oraz doręczenie ich radnym.
W trybie przewidzianym dla uchwał Sejmik może podejmować:
V.
Sesje Sejmiku
Sesje Sejmiku
Sesje Sejmiku są jawne. Jawność sesji Sejmiku zapewnia się w szczególności poprzez:
Po wyczerpaniu listy mówców zapisanych do głosu mogą przemawiać jedynie sprawozdawca i wnioskodawca, a następnie Przewodniczący Sejmiku zamyka dyskusję.
VI.
Interpelacje i zapytania radnych
Interpelacje i zapytania radnych
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »