§ 7. - Przestrzeganie dyscypliny ładunkowej przy przewozie towarów koleją.
Monitor Polski
M.P.1963.7.35
Akt utracił moc Wersja od: 1 kwietnia 1985 r.
§ 7.
1.
Odpowiedzialność za terminowy załadunek i wyładunek wagonów ponosi:- dyrektor przedsiębiorstwa (kierownik zakładu pracy),
- zastępca dyrektora przedsiębiorstwa (kierownika zakładu pracy), któremu podlega transport,
- kierownik transportu,
- kierownicy działów (wydziałów) zaopatrzenia i zbytu, o ile w zakres ich obowiązków wchodzą sprawy związane z terminowym załadunkiem i wyładunkiem wagonów.
2.
W razie przetrzymywania wagonów ponad ustalony termin dla załadunku i wyładunku jednostka nadrzędna nad przedsiębiorstwem (zakładem pracy) obowiązana jest zmniejszyć pracownikom wymienionym w ust. 1 premie kwartalne (miesięczne) przysługujące im za wykonanie zadań produkcyjnych lub za osiągnięcie innych wskaźników techniczno-ekonomicznych według obowiązujących zasad premiowania.3.
Jeżeli w przedsiębiorstwie tworzy się fundusz premiowy, a wysokość indywidualnej premii ma charakter uznaniowy (ograniczony jedynie górnym pułapem) - przez premię przysługującą, o której mowa w ust. 2, należy rozumieć premię w wysokości nie wyższej, aniżeli wynosi w danym okresie średnia z przyznanych premii pracownikom zatrudnionym na analogicznych (hierarchicznie) stanowiskach.4.
W razie przetrzymywania wagonów powinno nastąpić zmniejszenie kwartalnej (miesięcznej) premii pracowników wymienionych w ust. 1, w zależności od procentu przetrzymywanych wagonów, według zasad ustalonych w załącznikach nr 1 i 2 do uchwały.5.
Przepisy ust. 1-4 mają zastosowanie do pracowników zatrudnionych we wszystkich przedsiębiorstwach (zakładach pracy) - bez względu na dział gospodarki narodowej - korzystających z usług przewozowych kolei.