§ 7. - Przestrzeganie dyscypliny ładunkowej przy przewozie towarów koleją.

Monitor Polski

M.P.1963.7.35

Akt utracił moc
Wersja od: 1 kwietnia 1985 r.
§  7.
1.
Odpowiedzialność za terminowy załadunek i wyładunek wagonów ponosi:

- dyrektor przedsiębiorstwa (kierownik zakładu pracy),

- zastępca dyrektora przedsiębiorstwa (kierownika zakładu pracy), któremu podlega transport,

- kierownik transportu,

- kierownicy działów (wydziałów) zaopatrzenia i zbytu, o ile w zakres ich obowiązków wchodzą sprawy związane z terminowym załadunkiem i wyładunkiem wagonów.

2.
W razie przetrzymywania wagonów ponad ustalony termin dla załadunku i wyładunku jednostka nadrzędna nad przedsiębiorstwem (zakładem pracy) obowiązana jest zmniejszyć pracownikom wymienionym w ust. 1 premie kwartalne (miesięczne) przysługujące im za wykonanie zadań produkcyjnych lub za osiągnięcie innych wskaźników techniczno-ekonomicznych według obowiązujących zasad premiowania.
3.
Jeżeli w przedsiębiorstwie tworzy się fundusz premiowy, a wysokość indywidualnej premii ma charakter uznaniowy (ograniczony jedynie górnym pułapem) - przez premię przysługującą, o której mowa w ust. 2, należy rozumieć premię w wysokości nie wyższej, aniżeli wynosi w danym okresie średnia z przyznanych premii pracownikom zatrudnionym na analogicznych (hierarchicznie) stanowiskach.
4.
W razie przetrzymywania wagonów powinno nastąpić zmniejszenie kwartalnej (miesięcznej) premii pracowników wymienionych w ust. 1, w zależności od procentu przetrzymywanych wagonów, według zasad ustalonych w załącznikach nr 1 i 2 do uchwały.
5.
Przepisy ust. 1-4 mają zastosowanie do pracowników zatrudnionych we wszystkich przedsiębiorstwach (zakładach pracy) - bez względu na dział gospodarki narodowej - korzystających z usług przewozowych kolei.