§ 5. - Przeprowadzenie powszechnej inwentaryzacji środków trwałych.
Monitor Polski
M.P.1959.6.24
Akt utracił moc Wersja od: 21 stycznia 1959 r.
§ 5.
1.
Powołuje się Centralną Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:przewodniczący - zastępca Przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów,
zastępcy przewodniczącego: 1) podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, 2) wiceprezes Głównego Urzędu Statystycznego,
oraz 6 stałych członków Komisji.
2.
Skład osobowy Centralnej Komisji Inwentaryzacyjnej ustali Prezes Rady Ministrów na wniosek Przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów, uzgodniony z Ministrem Finansów i Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego.3.
Do zadań Centralnej Komisji Inwentaryzacyjnej należy: 1)
akceptowanie projektów instrukcji w sprawie klasyfikowania, ustalania stopnia zużycia i wyceny środków trwałych, ramowych wytycznych organizacji prac inwentaryzacyjnych, trybu i terminarza czynności związanych z przeprowadzeniem powszechnej inwentaryzacji środków trwałych, formularzy inwentaryzacyjnych oraz programu i terminarza opracowania wyników powszechnej inwentaryzacji w zakresie zbiorczych danych wartościowych; 2)
rozstrzyganie problemów związanych z powszechną inwentaryzacją; 3)
ustalanie zakresu i terminu przeprowadzenia próbnych inwentaryzacji dla sprawdzenia stanu przygotowania powszechnej inwentaryzacji; 4)
ogólny nadzór nad przebiegiem powszechnej inwentaryzacji oraz ustalenie zakresu i trybu jej kontroli; 5)
opracowanie zasad aktualizowania w przyszłości zmian, wartości środków trwałych.4.
Przewodniczący Centralnej Komisji Inwentaryzacyjnej upoważniony jest do zapraszania do udziału w pracach Komisji przedstawicieli zainteresowanych ministerstw, prezydiów rad narodowych i rzeczoznawców oraz do powoływania zespołów roboczych dla opracowania problemów powstających w czasie przeprowadzania powszechnej inwentaryzacji.5.
Sekretariat i obsługę techniczną Komisji zapewni Prezes Głównego Urzędu Statystycznego.6.
Koszty prac Komisji pokrywane będą z budżetu Głównego Urzędu Statystycznego.