Przekształcenie Instytutu Naukowo-Badawczego w Centralny Ośrodek Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa.

Monitor Polski

M.P.1958.50.292

Akt utracił moc
Wersja od: 4 lipca 1958 r.

UCHWAŁA NR 222
RADY MINISTRÓW
z dnia 20 czerwca 1958 r.
w sprawie przekształcenia Instytutu Naukowo-Badawczego Kolejnictwa w Centralny Ośrodek Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa.

Na podstawie art. 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1951 r. o tworzeniu instytutów naukowo-badawczych dla potrzeb gospodarki narodowej (Dz. U. Nr 5, poz. 38) w brzmieniu nadanym przez art. 81 ustawy z dnia 15 grudnia 1951 r. o szkolnictwie wyższym i o pracownikach nauki (Dz. U. z 1956 r. Nr 45, poz. 205) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
Instytut Naukowo-Badawczy Kolejnictwa, utworzony zarządzeniem Ministra Kolei z dnia 30 maja 1951 r. w sprawie utworzenia Instytutu Naukowo-Badawczego Kolejnictwa (Monitor Polski Nr A-58, poz. 763), przekształca się w Centralny Ośrodek Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa.
1.
Centralny Ośrodek Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa jest jednostką organizacyjną przedsiębiorstwa "Polskie Koleje Państwowe" podległą bezpośrednio Ministrowi Komunikacji i stanowi placówkę naukowo-badawczą w rozumieniu ustawy z dnia 8 stycznia 1951 r. o tworzeniu instytutów naukowo-badawczych dla potrzeb gospodarki narodowej (Dz. U. Nr 5, poz. 38) w brzmieniu nadanym przez art. 81 ustawy z dnia 15 grudnia 1951 r. o szkolnictwie wyższym i o pracownikach nauki (Dz. U. z 1956 r. Nr 45, poz. 205) z uwzględnieniem przepisu ust. 2 niniejszego paragrafu.
2.
Koszty utrzymania Centralnego Ośrodka Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa pokrywane są z planu finansowo-gospodarczego przedsiębiorstwa "Polskie Koleje Państwowe".
Zadaniem Centralnego Ośrodka Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa jest:
1)
prowadzenie prac naukowo-badawczych, mających na celu postęp techniczny, ekonomiczny i organizacyjny w dziedzinie budowy, utrzymania i eksploatacji kolei;
2)
koordynacja zadań z dziedziny techniki komunikacji, zleconych przez Ministra Komunikacji.
Do zatrudnionych w Centralnym Ośrodku Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa samodzielnych pracowników nauki, jak również pracowników inżynieryjno-technicznych, stosuje się w zakresie płac odpowiednie przepisy uposażeniowe regulujące uposażenia tych kategorii pracowników w instytutach naukowo-badawczych, tworzonych na podstawie powołanej w § 2 ustawy.
Szczegółowy zakres działania i organizację wewnętrzną Centralnego Ośrodka Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa ustala regulamin organizacyjny, nadany przez Ministra Komunikacji.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Komunikacji, Ministrowi Finansów oraz Ministrowi Pracy i Opieki Społecznej.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.