Przekazywanie zbędnych i nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.
Monitor Polski
M.P.1950.A-123.1528
Akt utracił moc Wersja od: 18 stycznia 1954 r.
UCHWAŁA
PREZYDIUM RZĄDU
z dnia 8 listopada 1950 r.
w sprawie przekazywania zbędnych i nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.
1.
Zbędne albo nadetatowe pojazdy samochodowe oraz zbędne: ich zespoły, części zamienne i akcesoria, narzędzia specjalne i urządzenia techniczne służące do obsługi i napraw pojazdów samochodowych, urządzenia techniczne służące do przestawiania pojazdów samochodowych na inny rodzaj paliwa jak również instrukcje dotyczące urządzeń technicznych służących do obsługi i napraw pojazdów samochodowych, instrukcje do pojazdów samochodowych i katalogi części zamiennych, zwane w dalszym ciągu niniejszej uchwały "nadmiernymi remanentami motoryzacyjnymi" powinny być przekazane odpłatnie przez urzędy państwowe, jednostki gospodarcze oraz przez jednostki spółdzielcze - przedsiębiorstwom, wymienionym w § 2.2.
Państwowymi jednostkami gospodarczymi w rozumieniu niniejszej uchwały są: przedsiębiorstwa, zakłady i instytucje państwowe, centrale spółdzielczo-państwowe oraz spółki prawa cywilnego i handlowego, w których Skarb Państwa, przedsiębiorstwa państwowe albo osoby prawne prawa publicznego posiadają udział wynoszący ponad 50% kapitału zakładowego.3.
Jednostkami spółdzielczymi w rozumieniu niniejszej uchwały są: Centralny Związek Spółdzielczy, centrale spółdzielń i spółdzielnie.
Nadmierne remanenty motoryzacyjne powinny być przekazane:
1)
pojazdy samochodowe, ich zespoły, części zamienne i akcesoria marek i typów, wymienionych w załączniku do niniejszej uchwały, oraz narzędzia specjalne i urządzenia techniczne służące do obsługi i napraw pojazdów samochodowych - do Centrali Handlowej Przemysłu Motoryzacyjnego "Motozbyt", 2) 1
pojazdy samochodowe, ich zespoły, części zamienne i akcesoria marek i typów, nie wymienionych w załączniku do niniejszej uchwały oraz urządzenia techniczno służące do przestawienia pojazdów na inny rodzaj paliwa - do Centrali Spółdzielni Transportu, 3) 2
instrukcje dotyczące urządzeń technicznych służących do obsługi i napraw pojazdów samochodowych, instrukcje do pojazdów samochodowych i katalogi części zamiennych - do Centrali Handlowej Przemysłu Motoryzacyjnego "Motozbyt" lub Centrali Spółdzielni Transportu w zależności od tego, jakich urządzeń i pojazdów samochodowych one dotyczą.
Tryb przekazywania nadmiernych remanentów motoryzacyjnych, sposób ich wyceny oraz terminy zapłaty ustali zarządzenie Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego, wydane w porozumieniu z Ministrami Finansów i Komunikacji oraz Prezesem Centralnego Urzędu Drobnej Wytwórczości.
W związku z niniejszą uchwałą tracą moc obowiązującą: uchwała Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 1948 r. w sprawie wyzbywania się przez urzędy, przedsiębiorstwa i instytucje państwowe zbędnych i nadetatowych pojazdów mechanicznych, wraków i ich zespołów, jak również wszelkie zarządzenia wydane w wykonaniu tej uchwały.
Zobowiązuje się Prezesa Rady Ministrów do zmiany okólnika Nr 1 z dnia 5 stycznia 1950 r. w sprawie trybu przenoszenia nadetatowych pojazdów mechanicznych w roku 1950 (Monitor Polski Nr A-11, poz. 109) - w zakresie jego dostosowania do postanowień niniejszej uchwały.
Upoważnia się Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego w porozumieniu z Ministrem Komunikacji do zmiany - w razie potrzeby - listy pojazdów samochodowych stanowiącej załącznik do niniejszej uchwały.
ZAŁĄCZNIK 3
LISTA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH
LISTA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH
Lp. | Marka | Typ | ||
Samochody osobowe: | ||||
1 | FSO | M-20 Warszawa | ||
2 | GAZ | M-20 Pobieda | ||
3 | GAZ | 67 B | ||
4 | BMW | 340 | ||
5 | IFA - DKW | F 8, F 9 | ||
6 | Skoda | 1101, 1102, 1200 (oraz furgony i sanitarki) | ||
7 | Tatra | Tatraplan T-600 | ||
8 | Chevrolet | DK, FK Fleetmaster | ||
9 | Chevrolet | 2100 Styleline de Luxe | ||
10 | Chevrolet (Canada) | C8A (komandorka) seria General Motors 8448-8445 | ||
11 | Citroën | 11 L, 11 BL | ||
12 | Citroën | 15 six | ||
13 | Dodge (USA) | WC 56, WC 57 (komandorka) | ||
14 | Fiat | 1100, 1100 B, 1100 L, 1100 BL | ||
15 | Ford | GPW Jeep | ||
16 | (skreślona) | |||
17 | (skreślona) | |||
18 | Willys | MB Jeep | ||
19 | Wszystkie samochody reprezentacyjne o pojemności silnika powyżej 3 | 0 l wyprodukowane od 1948 r. | ||
Autobusy: | ||||
1 | Star | 50, 51 | ||
2 | Mavag | M 5, TR 5 | ||
3 | Skoda | 706 RO | ||
4 | Chausson | APH (1 : 6 | 5), APH (1 : 7 | 5) |
5 | Fiat | 666RN, 666RN 15 | ||
6 | Leyland | OPS1, LOPS 3/1 |
Lp. | Marka | Typ | Ładowność w tonach | |
Samochody ciężarowe: | ||||
1 | FSC | 51 Lublin | 2 | 5 |
2 | Star | 20 | 3 | 5 |
3 | Star | W-14 (wywrotka) | 3 | 0 |
4 | Star | C-60 (ciągnik siodłowy) | 6 | 0 |
5 | GAZ | AA, MM | 1 | 5 |
6 | GAZ | 51 | 2 | 5 |
7 | JAZ | 200 | 7 | 0 |
8 | MAZ | 200 | 7 | 0 |
9 | MAZ | 205 (wywrotka) | 5 | 0 |
10 | ZIS | 5 | 3 | 0 |
11 | ZIS | 585 (wywrotka) | 3 | 0 |
12 | ZIS | 150 | 3 | 5 |
13 | IFA - Horch | H 3 A | 3 | 0 |
14 | IFA - Phaenomen | Granit 27 | sanitarka | |
15 | Praga | RN, RND | 3 | 5 |
16 | Skoda | 706 R | 7 | 0 |
17 | Skoda | 706 RM | 6 | 5 |
18 | Tatra | 111 (wyprodukowane od 1949 r.) | 10 | 0 |
19 | Bedford | MW | 0 | 75 |
20 | Bedford | OXD | 1 | 5 |
21 | Bedford | OYD, OLD | 3 | 0 |
22 | Bedford | OLBD, OWLD | 5 | 0 |
23 | Bedford | Scammel O X C, O S S | 6 | 0 |
24 | Chevrolet (Canada) | C 15, C 15 A | 0 | 75 |
25 | Chevrolet (Canada) | C 3 O | 1 | 5 |
26 | Chevrolet (Canada) | C 60 S, C 60 L | 3 | 0 |
27 | Chevrolet (USA) | 4109, G 7106, G 7107, G 7117 | 1 | 5 |
28 | Dodge (USA) | WC51, WC52, WC54 | 0 | 75 |
29 | Dodge (USA) | WC 62, WC 63 | 1 | 5 |
30 | Dodge (Canada) | G 110 L5, D 60 L/D | 3 | 0 |
31 | Fiat | 626 NL | 4 | 0 |
32 | Fiat | 666 N7, 666 N7/5, 680 N | 7 | 0 |
33 | Ford (USA) | 2 G 8 T, 2 G T | 1 | 5 |
34 | Ford (USA) | 218 TF, 218 T, 298 T | 1 | 5 |
35 | Ford (Canada) | F 15, F 15 A, F 30 | 1 | 5 |
36 | Ford (Canada) | F 60 L, F 60 S, F 60 T | 3 | 0 |
37 | GMC | CCKW 352, CCKW 353, AFKWX | 2 | 5 |
38 | Panhard | Novic IE35HL (ciągnik siodłowy) | 8 | 0 |
39 | Renault | AHG, AHG 2 | 0 | 5 |
40 | Renault | R-2060 | 1 | 0 |
41 | Renault | R-2161 | 2 | 5 |
42 | Renault | R-4080, 208 D1 | 7 | 0 |
43 | SPA | A-10000 | 10 | 0 |
44 | Studebaker | US6, US6 x 4 | 2 | 5 |
45 | Studebaker | US6 x 4 (ciągnik siodłowy) | 6 | 4 |
1 § 2 pkt 2 zmieniony przez § 1 uchwały nr 86 z dnia 20 lutego 1952 r. (M.P.52.A-20.245) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 5 marca 1952 r.
2 § 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 uchwały nr 86 z dnia 20 lutego 1952 r. (M.P.52.A-20.245) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 5 marca 1952 r.
3 Załącznik:
-zmieniony przez § 1 zarządzenia Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 19 marca 1953 r. (M.P.53.A-28.337) zmieniającego nin. uchwałę z dniem 28 marca 1953 r.
- zmieniony przez § 1 zarządzenia Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 5 stycznia 1954 r. (M.P.54.A-5.154) zmieniającego nin. uchwałę z dniem 18 stycznia 1954 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (6)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (3)
- Zm.: załącznik do uchwały Prezydium Rządu z dnia 8 listopada 1950 r. w sprawie przekazywania zbędnych i nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.
- Zm.: załącznik do uchwały Prezydium Rządu z dnia 8 listopada 1950 r. w sprawie przekazywania zbędnych i nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.
- Zm.: uchwała Prezydium Rządu z dnia 8 listopada 1950 r. w sprawie przekazywania zbędnych i nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.