Przekazywanie zbędnych i nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.

Monitor Polski

M.P.1950.A-123.1528

Akt utracił moc
Wersja od: 18 stycznia 1954 r.

UCHWAŁA
PREZYDIUM RZĄDU
z dnia 8 listopada 1950 r.
w sprawie przekazywania zbędnych i nadmiernych remanentów motoryzacyjnych.

1.
Zbędne albo nadetatowe pojazdy samochodowe oraz zbędne: ich zespoły, części zamienne i akcesoria, narzędzia specjalne i urządzenia techniczne służące do obsługi i napraw pojazdów samochodowych, urządzenia techniczne służące do przestawiania pojazdów samochodowych na inny rodzaj paliwa jak również instrukcje dotyczące urządzeń technicznych służących do obsługi i napraw pojazdów samochodowych, instrukcje do pojazdów samochodowych i katalogi części zamiennych, zwane w dalszym ciągu niniejszej uchwały "nadmiernymi remanentami motoryzacyjnymi" powinny być przekazane odpłatnie przez urzędy państwowe, jednostki gospodarcze oraz przez jednostki spółdzielcze - przedsiębiorstwom, wymienionym w § 2.
2.
Państwowymi jednostkami gospodarczymi w rozumieniu niniejszej uchwały są: przedsiębiorstwa, zakłady i instytucje państwowe, centrale spółdzielczo-państwowe oraz spółki prawa cywilnego i handlowego, w których Skarb Państwa, przedsiębiorstwa państwowe albo osoby prawne prawa publicznego posiadają udział wynoszący ponad 50% kapitału zakładowego.
3.
Jednostkami spółdzielczymi w rozumieniu niniejszej uchwały są: Centralny Związek Spółdzielczy, centrale spółdzielń i spółdzielnie.
Nadmierne remanenty motoryzacyjne powinny być przekazane:
1)
pojazdy samochodowe, ich zespoły, części zamienne i akcesoria marek i typów, wymienionych w załączniku do niniejszej uchwały, oraz narzędzia specjalne i urządzenia techniczne służące do obsługi i napraw pojazdów samochodowych - do Centrali Handlowej Przemysłu Motoryzacyjnego "Motozbyt",
2) 1
pojazdy samochodowe, ich zespoły, części zamienne i akcesoria marek i typów, nie wymienionych w załączniku do niniejszej uchwały oraz urządzenia techniczno służące do przestawienia pojazdów na inny rodzaj paliwa - do Centrali Spółdzielni Transportu,
3) 2
instrukcje dotyczące urządzeń technicznych służących do obsługi i napraw pojazdów samochodowych, instrukcje do pojazdów samochodowych i katalogi części zamiennych - do Centrali Handlowej Przemysłu Motoryzacyjnego "Motozbyt" lub Centrali Spółdzielni Transportu w zależności od tego, jakich urządzeń i pojazdów samochodowych one dotyczą.
Tryb przekazywania nadmiernych remanentów motoryzacyjnych, sposób ich wyceny oraz terminy zapłaty ustali zarządzenie Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego, wydane w porozumieniu z Ministrami Finansów i Komunikacji oraz Prezesem Centralnego Urzędu Drobnej Wytwórczości.
W związku z niniejszą uchwałą tracą moc obowiązującą: uchwała Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 1948 r. w sprawie wyzbywania się przez urzędy, przedsiębiorstwa i instytucje państwowe zbędnych i nadetatowych pojazdów mechanicznych, wraków i ich zespołów, jak również wszelkie zarządzenia wydane w wykonaniu tej uchwały.
Zobowiązuje się Prezesa Rady Ministrów do zmiany okólnika Nr 1 z dnia 5 stycznia 1950 r. w sprawie trybu przenoszenia nadetatowych pojazdów mechanicznych w roku 1950 (Monitor Polski Nr A-11, poz. 109) - w zakresie jego dostosowania do postanowień niniejszej uchwały.
Upoważnia się Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego w porozumieniu z Ministrem Komunikacji do zmiany - w razie potrzeby - listy pojazdów samochodowych stanowiącej załącznik do niniejszej uchwały.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Monitorze Polskim.

ZAŁĄCZNIK  3

LISTA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH

Lp.MarkaTyp
Samochody osobowe:
1FSOM-20 Warszawa
2GAZM-20 Pobieda
3GAZ67 B
4BMW340
5IFA - DKWF 8, F 9
6Skoda1101, 1102, 1200 (oraz furgony i sanitarki)
7TatraTatraplan T-600
8ChevroletDK, FK Fleetmaster
9Chevrolet2100 Styleline de Luxe
10Chevrolet (Canada)C8A (komandorka) seria General Motors 8448-8445
11Citroën11 L, 11 BL
12Citroën15 six
13Dodge (USA)WC 56, WC 57 (komandorka)
14Fiat1100, 1100 B, 1100 L, 1100 BL
15FordGPW Jeep
16(skreślona)
17(skreślona)
18WillysMB Jeep
19Wszystkie samochody reprezentacyjne o pojemności silnika powyżej 30 l wyprodukowane od 1948 r.
Autobusy:
1Star50, 51
2MavagM 5, TR 5
3Skoda706 RO
4ChaussonAPH (1 : 65), APH (1 : 75)
5Fiat666RN, 666RN 15
6LeylandOPS1, LOPS 3/1
Lp.MarkaTypŁadowność w tonach
Samochody ciężarowe:
1FSC51 Lublin25
2Star2035
3StarW-14 (wywrotka)30
4StarC-60 (ciągnik siodłowy)60
5GAZAA, MM15
6GAZ5125
7JAZ20070
8MAZ20070
9MAZ205 (wywrotka)50
10ZIS530
11ZIS585 (wywrotka)30
12ZIS15035
13IFA - HorchH 3 A30
14IFA - PhaenomenGranit 27sanitarka
15PragaRN, RND35
16Skoda706 R70
17Skoda706 RM65
18Tatra111 (wyprodukowane od 1949 r.)100
19BedfordMW075
20BedfordOXD15
21BedfordOYD, OLD30
22BedfordOLBD, OWLD50
23BedfordScammel O X C, O S S60
24Chevrolet (Canada)C 15, C 15 A075
25Chevrolet (Canada)C 3 O15
26Chevrolet (Canada)C 60 S, C 60 L30
27Chevrolet (USA)4109, G 7106, G 7107, G 711715
28Dodge (USA)WC51, WC52, WC54075
29Dodge (USA)WC 62, WC 6315
30Dodge (Canada)G 110 L5, D 60 L/D30
31Fiat626 NL40
32Fiat666 N7, 666 N7/5, 680 N70
33Ford (USA)2 G 8 T, 2 G T15
34Ford (USA)218 TF, 218 T, 298 T15
35Ford (Canada)F 15, F 15 A, F 3015
36Ford (Canada)F 60 L, F 60 S, F 60 T30
37GMCCCKW 352, CCKW 353, AFKWX25
38PanhardNovic IE35HL (ciągnik siodłowy)80
39RenaultAHG, AHG 205
40RenaultR-206010
41RenaultR-216125
42RenaultR-4080, 208 D170
43SPAA-10000100
44StudebakerUS6, US6 x 425
45StudebakerUS6 x 4 (ciągnik siodłowy)64
1 § 2 pkt 2 zmieniony przez § 1 uchwały nr 86 z dnia 20 lutego 1952 r. (M.P.52.A-20.245) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 5 marca 1952 r.
2 § 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 uchwały nr 86 z dnia 20 lutego 1952 r. (M.P.52.A-20.245) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 5 marca 1952 r.
3 Załącznik:

-zmieniony przez § 1 zarządzenia Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 19 marca 1953 r. (M.P.53.A-28.337) zmieniającego nin. uchwałę z dniem 28 marca 1953 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 5 stycznia 1954 r. (M.P.54.A-5.154) zmieniającego nin. uchwałę z dniem 18 stycznia 1954 r.