Rozdział 1 - Warunki, jakim powinny odpowiadać gospodarstwa samochodowe i zakłady transportu samochodowego nietransportowych jednostek organizacyjnych. - Prowadzenie gospodarstwa samochodowego i zakładu transportu samochodowego oraz technologicznego i specjalizowanego transportu samochodowego.

Monitor Polski

M.P.1965.39.220

Akt utracił moc
Wersja od: 12 maja 1973 r.

Rozdział  1.

Warunki, jakim powinny odpowiadać gospodarstwa samochodowe i zakłady transportu samochodowego nietransportowych jednostek organizacyjnych.

§  1.
1.
Gospodarstwo samochodowe, określone w § 1 ust. 6 pkt 1 lit. c) uchwały nr 287 Rady Ministrów z dnia 16 września 1964 r. w sprawie koncentracji i usprawnienia towarowego transportu samochodowego (Monitor Polski Nr 71, poz. 334), zwanej dalej "uchwałą", powinno odpowiadać następującym warunkom:
1)
posiadać tabor liczący od 25 do 75 pojazdów samochodowych, a w transporcie pracującym na potrzeby rolnictwa - od 20 do 75 takich pojazdów,
2) 1
prowadzić transport samochodowy niezarobkowo dla obsługi przewozowej jednostek zgrupowanych w macierzystym zjednoczeniu i zarobkowy transport samochodowy w razie obsługi innych jednostek,
3)
stanowić w ramach jednostki macierzystej ustaloną w regulaminie tej jednostki wyodrębnioną komórkę organizacyjną,
4)
posiadać personel, w którego skład powinno wchodzić co najmniej dwóch wykwalifikowanych fachowców z dziedziny transportu samochodowego (do spraw technicznych i do spraw ekonomicznych),
5)
posiadać ustalone planem zadania w zakresie transportu samochodowego.
2.
Warunki ustalone w ust. 1 nie dotyczą gospodarstw samochodowych transportu gospodarczego jednostek grupujących samochody dostawcze (o ładowności do 1,5 t włącznie), wymienionych w § 3 pkt 11 uchwały, oraz poszczególnych samochodów ciężarowych średniej ładowności, pozostawionych poszczególnym zakładom pracy dla określonych zadań przewozowych, zgodnie z przepisami ust. 2 wytycznych w sprawie usprawnienia organizacji transportu samochodowego, stanowiących załącznik do uchwały nr 359 Rady Ministrów z dnia 13 września 1951 r. (Monitor Polski Nr 77, poz. 324).
§  2.
1.
Zakład transportu samochodowego, określony w § 1 ust. 6 pkt 1 lit. d) uchwały, powinien odpowiadać następującym warunkom:
1)
posiadać tabor liczący więcej niż 75 pojazdów samochodowych, a w szczególnych wypadkach więcej niż 40 takich pojazdów,
2)
prowadzić transport niezarobkowy jako działalność pomocnicza, a w razie obsługi przewozowej innych jednostek - transport zarobkowy jako działalność uboczną jednostki macierzystej,
3)
posiadać organizację wewnętrzną ustaloną odrębnym regulaminem lub wyodrębnioną częścią regulaminu jednostki macierzystej,
4)
posiadać personel, w którego skład powinno wchodzić co najmniej trzech wykwalifikowanych fachowców z dziedziny transportu samochodowego (do spraw technicznych i do spraw ekonomicznych),
5)
prowadzić działalność na podstawie planu transportu samochodowego.
2.
Zakład transportu samochodowego może posiadać oddziały lub inne placówki terenowe.
1 § 1 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 27 kwietnia 1973 r. (M.P.73.21.126) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 maja 1973 r.