§ 1. - Prowadzenie ewidencji rzeczy znalezionych.

Monitor Polski

M.P.1955.68.868

Akt utracił moc
Wersja od: 29 lipca 1955 r.
§  1.
1.
Organy przechowujące (§ 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 września 1954 r. - Dz. U. z 1954 r. Nr 41, poz. 186 i z 1955 r. Nr 20, poz. 125) powinny prowadzić książki ewidencyjne rzeczy znalezionych zawierające następujące dane:
1)
liczbę porządkową (lp.),
2)
datę przyjęcia rzeczy znalezionej,
3)
datę i miejsce znalezienia rzeczy,
4)
opis znalezionej rzeczy,
5)
imię i nazwisko oraz adres osoby, która złożyła rzecz znalezioną,
6)
datę i podstawę wydania rzeczy osobie uprawnionej, jej imię, nazwisko, adres oraz nr dowodu osobistego,
7)
datę i oznaczenie prawomocnej decyzji o przejściu rzeczy na własność Państwa,
8)
datę zlikwidowania rzeczy we własnym zakresie bądź przekazania organowi likwidującemu.
2.
Naczelne organy administracji państwowej mogą ustalić również inne dane poza wymienionymi w ust. 1, jakie powinny zawierać księgi ewidencyjne rzeczy znalezionych, prowadzone przez podległe im organy przechowujące.
3.
Księgi ewidencyjne rzeczy znalezionych powinny być opieczętowane przez jednostkę bezpośrednio nadzorującą działalność organu przechowującego.