§ 12. - Praktyki wakacyjne i dyplomowe studentów szkół wyższych podległych Ministrowi Szkolnictwa Wyższego.

Monitor Polski

M.P.1954.A-34.488

Akt utracił moc
Wersja od: 29 grudnia 1956 r.
§  12.
Do obowiązków zakładowego kierownika praktyk należy:
1)
przygotowanie dla każdego turnusu studentów harmonogramu zajęć, zatwierdzonego przez dyrekcję zakładu pracy i opartego o program praktyki;
2)
przygotowanie stanowisk pracy dla każdego studenta w ramach harmonogramu zajęć;
3)
zapoznanie studentów z zakładem pracy, jego zadaniami, stopniem wykonania tych zadań, wynikami racjonalizacji i wynalazczością pracowników;
4)
przyjęcie i zakwaterowanie studentów na zasadach określonych w umowie o praktykę;
5)
skierowanie studentów na wyznaczone stanowiska oraz zaznajomienie ich z przepisami o tajemnicy państwowej i służbowej, bezpieczeństwie i higienie pracy oraz socjalistycznej dyscyplinie pracy;
6)
zapewnienie studentom na warunkach przysługujących pracownikom wyżywienia (trzy posiłki dziennie) w stołówkach przy zakładzie pracy lub też w zakładach zbiorowego żywienia;
7)
prowadzenie okresowych odpraw ze starostami grup studenckich w celu omawiania warunków i przebiegu praktyki;
8)
kontrola przebiegu praktyk studenckich;
9)
organizacja udziału studentów w naradach wytwórczych zakładu pracy, w klubach racjonalizatorskich i nowatorskich oraz w akcji współzawodnictwa pracy;
10)
wydawanie zaświadczeń studentom o odbytych praktykach;
11)
dopilnowanie, aby studenci byli zatrudnieni w granicach godzin pracy zakładu, w którym odbywają praktyki.