§ 12. - Praktyki wakacyjne i dyplomowe studentów szkół wyższych podległych Ministrowi Szkolnictwa Wyższego.
Monitor Polski
M.P.1954.A-34.488
Akt utracił moc Wersja od: 29 grudnia 1956 r.
§ 12.
Do obowiązków zakładowego kierownika praktyk należy: 1)
przygotowanie dla każdego turnusu studentów harmonogramu zajęć, zatwierdzonego przez dyrekcję zakładu pracy i opartego o program praktyki; 2)
przygotowanie stanowisk pracy dla każdego studenta w ramach harmonogramu zajęć; 3)
zapoznanie studentów z zakładem pracy, jego zadaniami, stopniem wykonania tych zadań, wynikami racjonalizacji i wynalazczością pracowników; 4)
przyjęcie i zakwaterowanie studentów na zasadach określonych w umowie o praktykę; 5)
skierowanie studentów na wyznaczone stanowiska oraz zaznajomienie ich z przepisami o tajemnicy państwowej i służbowej, bezpieczeństwie i higienie pracy oraz socjalistycznej dyscyplinie pracy; 6)
zapewnienie studentom na warunkach przysługujących pracownikom wyżywienia (trzy posiłki dziennie) w stołówkach przy zakładzie pracy lub też w zakładach zbiorowego żywienia; 7)
prowadzenie okresowych odpraw ze starostami grup studenckich w celu omawiania warunków i przebiegu praktyki; 8)
kontrola przebiegu praktyk studenckich; 9)
organizacja udziału studentów w naradach wytwórczych zakładu pracy, w klubach racjonalizatorskich i nowatorskich oraz w akcji współzawodnictwa pracy; 10)
wydawanie zaświadczeń studentom o odbytych praktykach; 11)
dopilnowanie, aby studenci byli zatrudnieni w granicach godzin pracy zakładu, w którym odbywają praktyki.