Rozdział 10 - Wymiana wkładki kontrolnej A na wkładkę B. - Pozwolenia na prowadzenie pojazdów mechanicznych.

Monitor Polski

M.P.1954.85.974

Akt utracił moc
Wersja od: 30 czerwca 1959 r.

X.

Wymiana wkładki kontrolnej A na wkładkę B.

§  11.
1.
Wymiana wkładki kontrolnej A na wkładkę B następuje w razie stwierdzenia przez prezydium rady narodowej, że:
1)
kierowca posiadający pozwolenie z wkładką kontrolną A, z której oddzielono już wszystkie odcinki, dopuścił się czynu uzasadniającego udzielenie mu dalszego ostrzeżenia,
2)
kierowca, który posiada pozwolenie z wkładką kontrolną A, w czasie prowadzenia pojazdu albo okolicznościowego postoju pojazdu znajdował się po raz pierwszy w stanie wskazującym na użycie alkoholu lub innego podobnie działającego środka, pomimo że nie naruszył on jakiegokolwiek innego przepisu o ruchu drogowym,
3)
kierowca spowodował wypadek drogowy, skutkiem którego powstała nieznaczna szkoda materialna poniżej tysiąca złotych,
4)
stan techniczny pojazdu prowadzonego przez kierowcę zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego,
5)
kierowca zobowiązany do posiadania karty drogowej pojazdu przewozi osobę nie uprawnioną, bądź ładunek nie wymieniony w tej karcie,
6)
kierowca zezwolił na prowadzenie pojazdu osobie będącej w stanie wskazującym na użycie alkoholu albo innego podobnie działającego środka bądź osobie nie posiadającej pozwolenia na prowadzenie takiego pojazdu, bądź osobie nie upoważnionej do prowadzenia danego pojazdu, choćby wskutek tego nie nastąpił wypadek drogowy.
2.
Przepisy ust. 1 stosuje się odpowiednio do wkładek kontrolnych do kart traktorzysty.
3.
Przepisy zawarte w ust. 1 w odniesieniu do kierowców w czynnej służbie wojskowej stosują organy wojskowe, a w odniesieniu do kierowców pozostających w służbie organów bezpieczeństwa publicznego organy tej służby, z tym że wymiana wkładki kontrolnej A na wkładkę B może nastąpić również w innych przypadkach, określonych w przepisach wojskowych bądź władz bezpieczeństwa publicznego.
4.
Organy wojskowe i bezpieczeństwa publicznego zaopatrywane są centralnie w odpowiednią ilość wkładek kontrolnych A i B niezbędnych dla dokonywania wymiany.