§ 8. - Pozarynkowa sprzedaż artykułów jednostkom gospodarki uspołecznionej i organizacjom społecznym przez placówki uspołecznionego handlu detalicznego i przemysłu gastronomicznego.

Monitor Polski

M.P.1966.46.232

Akt utracił moc
Wersja od: 12 kwietnia 1969 r.
§  8.
1.
Sprzedaż artykułów przemysłowych odbiorcom pozarynkowym przez placówki handlu detalicznego powszechnej sieci handlowej, z wyjątkiem miast, w których znajdują się branżowe przedsiębiorstwa handlowe, powinna być prowadzona w zasadzie przez jedną organizację handlową, posiadającą odpowiednie warunki lokalowe i przygotowany techniczny personel:
1)
na terenach miejskich przez przedsiębiorstwa miejskiego handlu detalicznego, z wyjątkiem miejscowości obsługiwanych wyłącznie przez sklepy Związku Spółdzielni Spożywców "Społem" i Centrali Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska";
2)
na terenach wiejskich przez sieć sklepów podległych Centrali Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska".
2.
Wyjątki od zasad określonych w ust. 1 mogą być stosowane w odniesieniu do sklepów Centrali Spółdzielni Ogrodniczych.