§ 7. - Pozarynkowa sprzedaż artykułów jednostkom gospodarki uspołecznionej i organizacjom społecznym przez placówki uspołecznionego handlu detalicznego i przemysłu gastronomicznego.

Monitor Polski

M.P.1966.46.232

Akt utracił moc
Wersja od: 12 kwietnia 1969 r.
§  7.
1.
Sprzedaż dla odbiorców pozarynkowych prowadzą:
1)
w zakresie artykułów spożywczych, z wyjątkiem mięsa i wędlin - wszystkie placówki handlu detalicznego,
2)
w zakresie mięsa i wędlin - placówki handlu detalicznego wyznaczone przez właściwe do spraw handlu organy prezydiów powiatowych (miejskich, dzielnicowych) rad narodowych,
3)
w zakresie artykułów przemysłowych - placówki handlu wyznaczone przez właściwe do spraw handlu organy prezydiów powiatowych (miejskich, dzielnicowych) rad narodowych, po zasięgnięciu opinii właściwych branżowo wojewódzkich jednostek central handlowych.
2.
W miarę możliwości należy wyznaczać sklepy, które będą prowadzić sprzedaż wyłącznie dla odbiorców pozarynkowych. W pierwszej kolejności należy wyznaczać do sprzedaży pozarynkowej sklepy branżowej sieci detalicznej, prowadzonej przez centrale handlowe. Jeżeli w danej miejscowości znajduje się tylko jeden sklep określonej centrali handlowej lub powszechnej sieci detalicznej, to powinien on być uprawniony do sprzedaży odbiorcom pozarynkowym.