§ 5. - Pozarynkowa sprzedaż artykułów jednostkom gospodarki uspołecznionej i organizacjom społecznym przez placówki uspołecznionego handlu detalicznego i przemysłu gastronomicznego.

Monitor Polski

M.P.1966.46.232

Akt utracił moc
Wersja od: 12 kwietnia 1969 r.
§  5.
1.
Odbiorcom pozarynkowym sprzedawane są artykuły w ilościach zwyczajowo nabywanych w detalu.
2.
Minister Handlu Wewnętrznego, w zależności od sytuacji rynkowej może ustalać wielkości jednorazowej sprzedaży detalicznej artykułów deficytowych z punktu widzenia możliwości zaopatrzenia rynku.
3.
Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do:
1)
artykułów spożywczych zakupywanych przez kolonie letnie dla dzieci i młodzieży, ośrodki wczasowe i obozy, których okres trwania nie przekracza 3 miesięcy w roku, oraz placówki służby zdrowia,
2)
artykułów przemysłowych, niezbędnych do zajęć praktycznych, zakupywanych przez szkoły i inne placówki oświatowe i wychowawcze.
4.
Placówki handlu detalicznego sprzedające artykuły sportowo-turystyczne oraz placówki zaopatrujące wyłącznie odbiorców pozarynkowych w artykuły przemysłowe dokonują sprzedaży:
1)
artykułów, których cena jednostkowa przekracza 5.000 zł - w ilościach przyjętych zwyczajowo w detalu,
2)
pozostałych artykułów - w każdej ilości, pod warunkiem że wartość jednorazowego zakupu nie przekracza 5.000 zł.