§ 3. - Pozarynkowa sprzedaż artykułów jednostkom gospodarki uspołecznionej i organizacjom społecznym przez placówki uspołecznionego handlu detalicznego i przemysłu gastronomicznego.

Monitor Polski

M.P.1966.46.232

Akt utracił moc
Wersja od: 12 kwietnia 1969 r.
§  3.
1.
Artykuły sprzedawane odbiorcom pozarynkowym przez placówki handlu detalicznego dzielą się na:
1)
artykuły nie limitowane,
2)
artykuły limitowane.
2.
W razie wyczerpania ustalonego limitu placówka handlu detalicznego nie może dokonywać dalszej sprzedaży odbiorcom pozarynkowym.
3.
Przepis ust. 2 nie ma zastosowania przy sprzedaży artykułów:
1)
państwowym gospodarstwom rolnym, kółkom rolniczym oraz innym jednostkom rolnictwa (instytutom, zakładom doświadczalnym i naukowym prowadzącym działalność w zakresie rolnictwa, ogrodnictwa, leśnictwa, sadownictwa itp.) zaopatrującym się w drobne ilości detaliczne artykułów w sieci sklepów podległych Centrali Rolniczej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska";
2)
izbom porodowym, izbom chorych, żłobkom, przedszkolom, szkołom, sierocińcom, domom wychowawczym, domom starców oraz innym instytucjom opiekuńczym, rozporządzającym dotacjami z budżetu lub funduszami społecznymi;
3)
wytwórniom (pracowniom) filmowym, zakupującym artykuły przemysłowe na produkcję rekwizytów, placówkom naukowo-badawczym na cele związane z wykonaniem prototypów oraz z prowadzeniem prac naukowo-badawczych.