§ 6. - Powoływanie komisji w przedsiębiorstwach państwowych oraz organizacjach spółdzielczych.

Monitor Polski

M.P.1952.A-34.490

Akt utracił moc
Wersja od: 4 stycznia 1953 r.
§  6.
1.
Komisję inicjowaną powołuje kierownik jednostki organizacyjnej w drodze zarządzenia.
2.
Komisja składa się z przewodniczącego, ewentualnie z jego zastępcy(ów), członków i sekretarza.
3.
Przewodniczący koordynuje całokształt prac komisji i jest odpowiedzialny wobec kierownika jednostki organizacyjnej za właściwą organizację i tok prac komisji.
4.
Powoływanie w skład komisji pracowników innej jednostki organizacyjnej jako jej przedstawicieli może nastąpić tylko za zgodą kierownika tej jednostki, która ma delegować do komisji swego przedstawiciela.
5.
Zarządzenia kierowników jednostek organizacyjnych o powołaniu komisji powinny być przesyłane drogą służbową władzy nadrzędnej.