Powołanie Komisji Reformy Prawa Pracy.

Monitor Polski

M.P.1999.26.404

Akt utracił moc
Wersja od: 30 lipca 1999 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 27 lipca 1999 r.
w sprawie powołania Komisji Reformy Prawa Pracy.

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. Nr 106, poz. 492 i Nr 156, poz. 775, z 1997 r. Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 162, poz. 1126 oraz z 1999 r. Nr 11, poz. 95) zarządza się, co następuje:
Powołuje się Komisję Reformy Prawa Pracy, zwaną dalej "Komisją", jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawach związanych z reformą prawa pracy.
1.
W skład Komisji wchodzą:
1)
przewodniczący Komisji - prof. dr hab. Tadeusz Zieliński,
2)
zastępca przewodniczącego Komisji - prof. dr hab. Michał Seweryński,
3)
zastępca przewodniczącego Komisji - dr hab. Irena Boruta, podsekretarz stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Socjalnej,
4)
sekretarz Komisji - dr Eugenia Gienieczko, dyrektor Departamentu Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Socjalnej,
5)
członek Komisji - prof. dr hab. Walerian Sanetra,
6)
członek Komisji - prof. dr hab. Lech Kaczyński,
7)
członek Komisji - prof. dr hab. Grzegorz Goździewicz,
8)
członek Komisji - prof. dr hab. Ludwik Florek.
2.
Przewodniczący Komisji, jego zastępcy oraz sekretarz Komisji stanowią Prezydium Komisji.
1.
Do zadań Komisji należy:
1)
opracowanie założeń reformy prawa pracy oraz założeń aktów prawnych związanych z tą reformą,
2)
opiniowanie projektów innych aktów prawnych w zakresie prawa pracy, przygotowanych w czasie prowadzenia prac związanych z reformą prawa pracy.
2.
Komisja ustala plan i harmonogram swoich prac oraz sposób ich realizacji.
3.
Prezydium Komisji czuwa nad sprawnym i terminowym wykonywaniem zadań Komisji.
4.
Przewodniczący Komisji przedstawia Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej okresowe sprawozdania z działalności Komisji.
1.
Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia Komisji i Prezydium Komisji oraz przewodniczy tym posiedzeniom, a także wykonuje inne zadania związane z organizacją pracy Komisji.
2.
Komisja działa kolegialnie. W sprawach dotyczących podstawowych rozstrzygnięć w zakresie realizacji swoich zadań Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności wszystkich członków Komisji.
3.
Z obrad Komisji sporządza się protokół, który podpisują przewodniczący Komisji i sekretarz Komisji.
Przewodniczący Komisji może zapraszać do udziału w posiedzeniach Komisji osoby nie będące członkami Komisji.
Komisja może powierzać, w miarę istniejących środków finansowych, członkom Komisji oraz osobom nie będącym jej członkami przygotowanie odpłatnych ekspertyz i innych opracowań.
Obsługę Komisji zapewnia Ministerstwo Pracy i Polityki Socjalnej.
Koszty związane z finansowaniem Komisji pokrywa się z budżetu państwa, w części dotyczącej Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.