Rozdział 8 - Informacje o wynikach przeprowadzonych kontroli - Postępowanie kontrolne.

Monitor Polski

M.P.2011.87.913

Akt utracił moc
Wersja od: 3 września 2011 r.

Rozdział  8

Informacje o wynikach przeprowadzonych kontroli

§  58.
1.
Informację o wynikach przeprowadzonej kontroli opracowuje się w przypadku tematów kontroli zawartych w planach pracy. W uzasadnionych przypadkach Prezes NIK może zezwolić na odstąpienie od opracowania informacji o wynikach kontroli podejmowanej z własnej inicjatywy Najwyższej Izby Kontroli; może też zarządzić opracowanie informacji o wynikach kontroli doraźnej.
2.
Informację opracowuje jednostka koordynująca kontrolę, a w przypadku kontroli przeprowadzonej przez jedną jednostkę kontrolną - ta jednostka.
3.
Projekt informacji przygotowuje koordynator kontroli, a w razie potrzeby wyznaczony przez dyrektora kontrolnej jednostki organizacyjnej inny kontroler i przedkłada do akceptacji dyrektorowi.
4.
Dyrektor kontrolnej jednostki organizacyjnej przekazuje projekt informacji do zaopiniowania właściwym jednostkom kontrolnym, a następnie po zaakceptowaniu przez właściwego wiceprezesa przedkłada go Prezesowi Najwyższej Izby Kontroli.
§  59.
1.
Informacja o wynikach przeprowadzonej kontroli zawiera w szczególności:
1)
określenie celu kontroli, jej tematyki, czasu przeprowadzenia i okresu objętego badaniami, inicjatora kontroli, udziału w kontroli innych organów kontroli, rewizji, inspekcji;
2)
analizę stanu prawnego i uwarunkowań ekonomiczno-organizacyjnych dotyczących tematyki kontroli;
3)
istotne ustalenia kontroli ukazujące skalę stwierdzonych zjawisk, przyczyny ich powstania, skutki, jakie wywołują lub mogą wywołać w świetle kryteriów stosowanych w postępowaniu kontrolnym, zgodnie z art. 5 ustawy; ustalenia kontroli mogą być zobrazowane charakterystycznymi przykładami;
4)
ogólną ocenę kontrolowanej działalności oraz wynikające z niej uwagi i wnioski, w szczególności co do stosowania lub dokonania zmian obowiązującego prawa bądź podjęcia określonych działań organizacyjnych.
2.
Prezes Najwyższej Izby Kontroli może zarządzić opracowanie informacji w innym zakresie niż określony w ust. 1.
§  60.
1.
Informację podpisują w kolejności dyrektor właściwej jednostki kontrolnej, właściwy wiceprezes oraz Prezes Najwyższej Izby Kontroli.
2.
Informację, o której mowa w art. 9 ustawy, może podpisać dyrektor właściwej jednostki kontrolnej lub dyrektor jednostki koordynującej kontrolę.
§  61.
W razie otrzymania od naczelnego lub centralnego organu państwowego stanowiska do informacji, o którym mowa w art. 64 ust. 2 ustawy, projekt opinii do tego stanowiska przedstawia Prezesowi Najwyższej Izby Kontroli dyrektor właściwej jednostki kontrolnej, która opracowała informację, po zaakceptowaniu przez właściwego wiceprezesa.