Rozdział 9 - Informacje o wynikach przeprowadzonych kontroli - Postępowanie kontrolne.

Monitor Polski

M.P.1995.17.211

Akt utracił moc
Wersja od: 6 kwietnia 1995 r.

Rozdział  9

Informacje o wynikach przeprowadzonych kontroli

§  57.
1.
Informacje o wynikach przeprowadzonych kontroli opracowuje się w przypadku tematów kontroli zawartych w planach pracy. W uzasadnionych przypadkach Prezes NIK może zezwolić na odstąpienie od opracowania informacji o wynikach kontroli podejmowanych z własnej inicjatywy Najwyższej Izby Kontroli; może też zarządzić opracowanie informacji o wynikach kontroli doraźnej.
2.
Informacje opracowuje, na podstawie protokołów i wystąpień pokontrolnych, jednostka koordynująca kontrolę, a w przypadku kontroli przeprowadzonej przez jedną jednostkę organizacyjną NIK - ta jednostka.
3.
Projekt informacji przygotowuje koordynator kontroli, a w razie potrzeby wyznaczony przez dyrektora jednostki organizacyjnej NIK inny pracownik nadzorujący lub wykonujący czynności kontrolne i przedkłada do akceptacji dyrektorowi.
4.
Dyrektor jednostki organizacyjnej przekazuje projekt informacji do zaopiniowania właściwym jednostkom organizacyjnym NIK, a następnie po zaakceptowaniu przez właściwego wiceprezesa przedkłada go Prezesowi NIK.
§  58.
1.
Informacja o wynikach przeprowadzonych kontroli zawiera w szczególności:
1)
określenie celu kontroli, jej tematyki, czasu przeprowadzenia i okresu objętego badaniami, inicjatora kontroli, udziału w kontroli innych organów kontroli, rewizji, inspekcji,
2)
analizę stanu prawnego i uwarunkowań ekonomiczno-organizacyjnych dotyczących tematyki kontroli,
3)
istotne ustalenia kontroli ukazujące skalę stwierdzonych zjawisk, przyczyny ich powstania, skutki, jakie wywołują lub mogą wywołać w świetle kryteriów stosowanych w postępowaniu kontrolnym, zgodnie z art. 5 ustawy; ustalenia kontroli mogą być zobrazowane charakterystycznymi przykładami,
4)
ogólną ocenę kontrolowanej działalności oraz wynikające z niej uwagi i wnioski, w szczególności co do stosowania lub dokonania zmian obowiązującego prawa bądź podjęcia określonych działań organizacyjnych.
2.
Prezes NIK może zarządzić opracowanie informacji w innym zakresie niż określony w ust. 1.
§  59.
Informację, z zastrzeżeniem § 61, podpisują w kolejności dyrektor właściwej jednostki organizacyjnej, właściwy wiceprezes oraz Prezes NIK.
§  60.
W razie otrzymania od naczelnego lub centralnego organu państwowego stanowiska do informacji, o którym mowa w art. 64 ust. 2 ustawy, projekt opinii do tego stanowiska przedstawia Prezesowi NIK dyrektor jednostki organizacyjnej, która opracowała informację, po zaakceptowaniu przez właściwego wiceprezesa.
§  61.
1.
Informację, o której mowa w art. 9 ustawy, delegatura NIK opracowuje stosując odpowiednio § 58 ust. 1; dyrektor delegatury może zarządzić przygotowanie informacji w węższym zakresie.
2.
Informację podpisuje dyrektor delegatury.