§ 6. - Posiadanie i budowa przez urzędy, instytucje i jednostki gospodarki uspołecznionej własnych stacji obsługi i warsztatów samochodowych.

Monitor Polski

M.P.1950.A-131.1633

Akt utracił moc
Wersja od: 19 grudnia 1950 r.
§  6.
1.
Dla uzyskania zezwolenia, o którym mowa w § 5, inwestor przedkłada Ministerstwu Komunikacji do zatwierdzenia wniosek w 2 egzemplarzach z następującymi danymi:
1)
nazwa i adres inwestora;
2)
władza nadrzędna inwestora;
3)
dokładne określenie zamierzonej budowli samochodowej (np. nowa budowa, rozbudowa, nadbudowa, adaptacja itp.), jej związku z ogólną inwestycją budowlaną (np. budowla wolno stojąca w komplecie innych budynków istniejących - projektowanych w podziemiu - w poziomie itp.);
4)
określenie przeznaczenia zamierzonej budowli (np. zajezdnia, stacja obsługi, garaż, warsztat itp.);
5)
dotychczasowy sposób dokonywanej obsługi technicznej oraz parkowania samochodów;
6)
czy i jakie urządzenia i wyposażenie zostaną zwolnione lub przeznaczone dla innych celów w związku z projektowaną inwestycją;
7)
określenie charakteru pracy zakładu pod kątem widzenia ruchu obsługiwanych samochodów, a mianowicie:
a)
ilość obsługiwanych samochodów z podziałem na rodzaje, marki i typy w chwili składania wniosku i w planie na następne lata,
b)
ogólny przebieg roczny w km dla poszczególnych grup samochodów w chwili składania wniosku i w planie na następne lata,
c)
okresy kwartalne lub miesięczne pracy taboru oraz w których okresach tabor korzysta z projektowanej inwestycji;
d)
charakterystyka pracy poszczególnych grup samochodów (np. transport drogowy, budowlany itp.),
e)
natężenie wyjazdu i zjazdu do zajezdni w układzie godzinowym jednej doby,
f)
ilość samochodów do garażowania w projektowanym zakładzie samochodowym w chwili składania wniosku i w planie na następne lata,
g)
ilość samochodów do obsługi w projektowanym zakładzie samochodowym w chwili składania wniosku i w planie na następne lata.
2.
Dane, wymienione w ust. 1, powinny być zatwierdzone przez właściwą władzę inwestora oraz zaopiniowane pod względem potrzeby lokalizacji i urbanistycznego rozwiązania przez prezydium wojewódzkiej rady narodowej.