Oznakowanie ciężarowych pojazdów samochodowych, należących do jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych oraz przez niego nadzorowanych.

Monitor Polski

M.P.1959.81.431

Akt utracił moc
Wersja od: 30 września 1959 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA BUDOWNICTWA I PRZEMYSŁU MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
z dnia 10 września 1959 r.
w sprawie oznakowania ciężarowych pojazdów samochodowych, należących do jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych oraz przez niego nadzorowanych.

Na podstawie § 4 ust. 2 rozporządzenia Ministrów Komunikacji, Administracji Publicznej i Ziem Odzyskanych z dnia 24 maja 1947 r. o wyglądzie zewnętrznym pojazdów mechanicznych (Dz. U. z 1947 r. Nr 45, poz. 233 i z 1948 r. Nr 13, poz. 103) zarządza się, co następuje:
Jednostki organizacyjne podległe Ministrowi Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych oraz przez niego nadzorowane obowiązane są trwale oznaczyć posiadane ciężarowe pojazdy samochodowe.
1.
Ministerstwo Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych, instytuty, przedsiębiorstwa budownictwa przemysłowego, przedsiębiorstwa przemysłu materiałów budowlanych oraz przedsiębiorstwa obrotu towarowego podległe Ministrowi Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych oznaczą posiadane ciężarowe pojazdy samochodowe znakami według wzorów oznakowania nr 1, stanowiących załącznik do zarządzenia.
2.
Przedsiębiorstwa kluczowego budownictwa miejskiego oraz przedsiębiorstwa podległe radom narodowym, a nadzorowane przez Ministra Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych oznaczą posiadane ciężarowe pojazdy samochodowe znakami według wzorów oznakowania nr 2, stanowiących załącznik do zarządzenia.
3.
Przedsiębiorstwa transportowe budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych oraz inne przedsiębiorstwa nie wymienione w ust. 1 i 2 podległe Ministrowi Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych oznaczą posiadane ciężarowe pojazdy samochodowe znakami według wzorów oznakowania nr 1 lub według wzorów oznakowania nr 2 w zależności od charakteru większości wykonywanych lub obsługiwanych robót budownictwa przemysłowego lub miejskiego. Decyzję o wyborze rodzaju oznakowania podejmie w każdym przypadku właściwy dyrektor zarządu budownictwa lub zjednoczenia przemysłu.
1.
Znaki według wzorów oznakowania podanych w załączniku pod nr 1 lit. "A" i nr 2 lit. "A" należy umieścić na drzwiach kabiny kierowcy po obu stronach pojazdu. Na pojazdach nie posiadających kabiny (np. ciągniki, dumpery itp.), znaki te należy umieścić na masce silnika z obu stron. Na przyczepach i naczepach znaki określone wyżej należy umieścić na obu bokach skrzyni ładownej. Pod znakiem należy umieścić nazwę przedsiębiorstwa w pełnym brzmieniu.
2.
Znaki według wzorów oznakowania podanych w załączniku pod nr 1 lit. "B" i nr 2 lit. "B" należy umieścić na górnej prawej części przedniej szyby kabiny kierowcy oraz na lewej części tylnej ściany skrzyni ładownej. Na pojazdach nie posiadających kabiny (np. ciągniki, dumpery itp.) znaki te należy umieścić na lewym tylnym błotniku lub (jeśli pojazd nie ma błotnika) - na lewej tylnej części pojazdu. Na przyczepach i naczepach znaki określone wyżej należy umieścić na lewej tylnej części skrzyni ładownej lub (jeśli np. przyczepa lub naczepa nie ma skrzyni) - na lewym tylnym błotniku albo na lewej tylnej części pojazdu.
Oznakowanie pojazdów należy zakończyć do dnia 30 września 1959 r.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................