§ 2. - Organizacja służby prasowo-informacyjnej w urzędach i instytucjach państwowych oraz jednostkach gospodarki uspołecznionej.

Monitor Polski

M.P.1950.A-128.1584

Akt utracił moc
Wersja od: 4 grudnia 1950 r.
§  2.
Ministrowie i kierownicy urzędów centralnych wydadzą niezwłocznie zarządzenia, ustalające organizację służby prasowej w podległych im resortach według zasad następujących:
1)
w ministerstwach:
a)
sprawy informacji krajowej przejmą dyrektorzy gabinetów Ministrów lub wyznaczeni przez Ministrów dyrektorzy departamentów,
b)
zakreślanie czasopism oraz sporządzanie wycinków dla potrzeb ministerstw wykonywane będzie przez sekretariaty Ministrów;
2)
w urzędach centralnych kierownicy tych urzędów wyznaczą pracowników odpowiedzialnych za sprawy informacji krajowej oraz wykonujących w razie potrzeby czynności określone w pkt. 1) lit. b);
3)
w instytucjach państwowych oraz jednostkach gospodarki uspołecznionej:
a)
sprawy informacji należeć będą do kompetencji dyrektorów (dyrektorów naczelnych) instytucji i przedsiębiorstw, którzy mogą zlecić porozumiewanie się z prasą kierownikom określonych działów (w zasadzie kierownikom działów planowania). Odpowiedzialni za udzielanie informacji będą dyrektorzy (dyrektorzy naczelni) instytucji lub przedsiębiorstw;
b)
w centralach handlowych i przedsiębiorstwach rozprowadzających artykuły masowego spożycia mogą istnieć stanowiska pracy lub komórki organizacyjne do spraw reklamowo-propagandowych, do których zakresu działania należeć będzie akcja reklamowo-propagandowa w prasie, radio i filmie w odniesieniu do artykułów przez te jednostki rozprowadzanych. Plany akcji reklamowo-propagandowej powinny być zatwierdzane przez właściwą dla przedsiębiorstwa władzę naczelną. Przy ostatecznym zatwierdzaniu przeznaczonych na tę akcję kwot, które powinny być objęte budżetami central handlowych lub planami finansowymi przedsiębiorstw rozprowadzających określone wyżej artykuły, Ministerstwo Finansów działać będzie w porozumieniu z Prezydium Rady Ministrów (Biuro Prasy i Informacji).