Rozdział 2 - Przyjmowanie skarg i wniosków. - Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
Monitor Polski
M.P.1980.29.162
Akt utracił moc Wersja od: 5 kwietnia 1989 r.
Rozdział 2
Przyjmowanie skarg i wniosków.
Przyjmowanie skarg i wniosków.
§ 8.
Skargi i wnioski wpływające do organu państwowego oraz organu organizacji społecznej powinny być traktowane jako bardzo pilne i terminowe. Pisma, telegramy oraz notatki i protokoły (§ 11) w tych sprawach powinny być ewidencjonowane bez opóźnień i niezwłocznie kierowane do rozpatrzenia przez właściwy organ.§ 9.
1.
Organy państwowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie w oznaczonych godzinach pracy.2.
Kierownicy państwowych i społecznych jednostek organizacyjnych lub upoważnieni przez nich zastępcy są obowiązani przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie w oznaczonych godzinach pracy.3.
Dni i godziny przyjęć w sprawach skarg i wniosków powinny być dostosowane do potrzeb ludności, przy czym przynajmniej raz w tygodniu przyjęcia powinny odbywać się w ustalonym dniu po godzinach pracy.4.
Naczelny organ państwowy oraz naczelny organ organizacji społecznej ustali sposób, dni i godziny przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków przez podporządkowane im organy.§ 10.
Informacje o dniach i godzinach przyjęć w sprawach skarg i wniosków powinny być wywieszone w widocznym miejscu w siedzibie organu.§ 11.
1.
W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół; protokół podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.2.
W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko i adres osoby zgłaszającej oraz zwięzły opis treści sprawy.§ 13.
Przyjmujący skargi i wnioski jest obowiązany potwierdzić złożenie skargi lub wniosku, jeżeli tego zażąda wnoszący.§ 14.
1.
W uspołecznionych handlowych, gastronomicznych oraz usługowych jednostkach organizacyjnych zgłaszanie skarg i wniosków może być dokonywane przez wpisywanie do przeznaczonej do tego celu książki skarg i wniosków.2.
Organizację oraz tryb postępowania w sprawach skarg i wniosków, wpisanych do książek skarg i wniosków w jednostkach określonych w ust. 1, regulują odrębne przepisy.