§ 8. - Organizacja pracy, porządek i oszczędność w urzędach państwowych.

Monitor Polski

M.P.1980.31.176

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 1980 r.
§  8.
1.
Ministrowie i wojewodowie zapewnią właściwe wykonywanie obowiązków określonych w Kodeksie pracy, spoczywających na kierownikach urzędów, departamentów, biur, zarządów i wydziałów w stosunku do podległych urzędów, a szczególnie:
1)
organizowanie pracy w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy i uzyskiwanie przez pracowników wysokiej wydajności i należytej jakości pracy,
2)
przestrzeganie przez pracowników porządku i dyscypliny pracy,
3)
przestrzeganie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
4)
stosowanie obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów oceny pracowników i wyników ich pracy,
5)
kształtowanie atmosfery pracy zgodnie z zasadami współżycia społecznego.
2.
W celu zachowania należytej atmosfery pracy w urzędach należy niezwłocznie wyjaśniać wszelkie nieporozumienia, zarzuty i ich źródła, aby zapewnić pełne zaufanie i wzajemne współdziałanie wszystkich pracowników urzędu.