Organizacja i szczegółowy zakres działania wojewódzkich zarządów urządzeń rolnych.
Monitor Polski
M.P.1953.A-44.534
Akt utracił moc Wersja od: 15 maja 1953 r.
INSTRUKCJA
MINISTRA ROLNICTWA
z dnia 25 lutego 1953 r.
w sprawie organizacji i szczegółowego zakresu działania wojewódzkich zarządów urządzeń rolnych.
Na podstawie § 2 ust. 6 uchwały nr 72 Rady Ministrów z dnia 17 stycznia 1953 r. w sprawie organizacji służby urządzeń rolnych i geodezyjnej w resorcie rolnictwa oraz gospodarki komunalnej (Monitor Polski Nr A-11, poz. 157) zarządza się, co następuje:
Ustala się następującą organizację i szczegółowy zakres działania wojewódzkich zarządów urządzeń rolnych:
Wojewódzkim zarządem urządzeń rolnych (WZUR) kieruje dyrektor, który odpowiada za całokształt działalności WZUR.
Dyrektorowi WZUR podlegają bezpośrednio:
1)
sekcja planowania, która załatwia sprawy: ustalania wytycznych planowania prac urządzeniowo-rolnych i geodezyjnych dla poszczególnych prezydiów powiatowych rad narodowych; zbiorczych planów urządzeniowo-rolnych i geodezyjnych rocznych i długofalowych dla pracowni grup i zespołów wykonawczych WZUR; analizy wykonania tych planów; sprawozdawczości i statystyki; opiniowania planów zaopatrzenia; nadzoru nad sporządzeniem i wykonaniem planów prac urządzeniowo-rolnych i geodezyjnych przez referaty pomiarów rolnych i urządzeń rolnych prezydiów powiatowych rad narodowych; 2)
sekcja budżetowo-rachunkowa, która załatwia sprawy: planowania budżetowego; księgowości; analizy kosztów własnych; sprawozdawczości z wykonania budżetu; obliczania należności akordowych dla mierniczych i innych pracowników objętych wynagrodzeniami akordowymi WZUR i podległych jednostek w prezydiach powiatowych rad narodowych; sporządzania list płacy oraz zasiłków rodzinnych; likwidacji kosztów podróży; rozliczeń z tytułu eksploatacji środków lokomocji; obsługi rachunkowo-kasowej WZUR; opracowania finansowego planu inwestycyjnego dotyczącego akcji osiedleńczej i realizacji finansowej planu; 3)
inspektor kadr, który załatwia sprawy: osobowe pracowników WZUR; opinie i wnioski co do obsady podległych jednostek w prezydiach powiatowych rad narodowych; dyscypliny pracy; akcji socjalnej; 4)
sekretariat, który załatwia sprawy: przyjmowania, wysyłania i ewidencji pism; czuwania nad terminowym załatwianiem skarg i zażaleń; wystawiania delegacji służbowych; konserwacji i remontów środków lokomocji; inne sprawy gospodarcze (poza zaopatrzeniem w sprzęt geodezyjny i druki, stosowane przy pracach geodezyjnych i urządzeniowo-rolnych); przepisywania na maszynach czystopisów i korekty; 5)
I zastępca dyrektora - główny inżynier, który kieruje i nadzoruje prace działu geodezji i nadzoru, sekcji ewidencji gruntów i budynków, archiwum map i kreślarni, inżyniera normowania oraz terenowych pracowni, grup i zespołów wykonawczych WZUR i prace referatów pomiarów rolnych w prezydiach powiatowych rad narodowych; ustala wytyczne dla rozdziału prac geodezyjnych i pomiarowo-urządzeniowych między prezydiami powiatowych rad narodowych a terenowymi pracowniami wykonawczymi, grupami i zespołami WZUR; koordynuje prace geodezyjne z innymi resortami, a w szczególności z delegaturami Centralnego Urzędu Geodezji i Kartografii; opracowuje wnioski dla Centralnego Zarządu Urządzeń Rolnych w sprawie zmiany przepisów i instrukcji z zakresu prac podległych jednostek; dokonuje analizy wykonania planów prac i przedkładanych materiałów. Podległe głównemu inżynierowi jednostki załatwiają:a)
dział geodezji i nadzoru - sprawy: ewidencji robót geodezyjnych i pomiarowo-urządzeniowych; organizacji wykonawstwa tych prac w prezydiach powiatowych rad narodowych, terenowych pracowni, grup i zespołów wykonawczych WZUR; współdziałania z innymi służbami w zakresie robót geodezyjnych; koordynacji wykonawstwa tych prac; opracowania wytycznych planu technicznego oraz pomiarowo-urządzeniowego; analizy wykonania planów produkcyjnych; przygotowania zleceń i umów na wykonanie prac geodezyjnych oraz ustalenia warunków technicznych; współzawodnictwa pracy, wynalazczości i racjonalizatorstwa; doszkalania zawodowego pracowników WZUR i podległych jednostek w prezydiach powiatowych rad narodowych; regulacji osiedli wiejskich oraz miejskich w zakresie ustalonym dla resortu rolnictwa; nadzoru geodezyjnego nad realizacją planów zagospodarowania; wykonawstwa drobnych robót geodezyjnych na zamówienie stron; pomiarów dla celów urządzeń rolnych i regulacji osiedli; rozgraniczenia i podziału nieruchomości w osiedlach; opinii, orzecznictwa i odwołań, dotyczących postępowania technicznego; opłat taryfowych za roboty geodezyjne; dokumentacji technicznej dla resortów nie posiadających własnych komórek pomiarowych; nadzoru technicznego nad pracami referatów pomiarów rolnych w prezydiach powiatowych rad narodowych, terenowych pracowni, grup i zespołów wykonawczych WZUR; nadzoru nad miarami geodezyjnymi; zaopatrzenia w sprzęt geodezyjny i druki, stosowane przy pracach geodezyjnych i urządzeniowo-rolnych;b)
sekcja ewidencji gruntów i budynków - sprawy: zakładania rejestrów gruntów i budynków oraz nadzoru nad prowadzeniem tych rejestrów w prezydiach powiatowych rad narodowych; zakładania ksiąg gruntowych i ich prowadzenia w spółdzielniach produkcyjnych; współpracy na odcinku ewidencji gruntów z poszczególnymi władzami i instytucjami, w których zarządzie znajdują się grunty; ustalania materiałów do aktualizacji mapy gospodarczej i uzgadnianie tych materiałów z rejestrami gruntów; ewidencji i ochrony stałych znaków pomiarowych oraz ewidencji danych sieci geodezyjnej; ewidencji granic i powierzchni terytorialnych jednostek administracyjnych oraz współudział przy ustalaniu tych granic;c)
archiwum map i kreślarnia - sprawy: ewidencji i przechowywania dokumentów oraz danych pomiarowych; uzupełnienia graficznego mapy gospodarczej; nadzoru nad prowadzeniem powiatowych archiwów map i dokumentów pomiarowych; prowadzenia księgi zamówień i wydanych dokumentów; sporządzania i wydawania kopii dokumentów; sprzedaży map;d)
inżynier normowania - sprawy: kalkulacji i kosztorysowania robót geodezyjnych; kontroli kwalifikacji kosztów produkcji; analizy kosztów własnych; opracowywania norm pracy i zaszeregowania prac; kontroli stosowania obowiązujących norm i stawek; analizy wydajności pracy; kontroli stosowania opłat taryfowych; 6)
II zastępca dyrektora - do spraw urządzeń rolnych, który: kieruje i nadzoruje prace sekcji regulacji rolnych, sekcji zapasu i obrotu ziemią, sekcji osadnictwa i uwłaszczeń, działu administracji gospodarstw Państwowego Funduszu Ziemi oraz prace referatów urządzeń rolnych w prezydiach powiatowych rad narodowych; opracowuje wnioski dla Centralnego Zarządu Urządzeń Rolnych w sprawie zmiany przepisów w zakresie podległych mu jednostek. Jednostki podległe zastępcy dyrektora do spraw urządzeń rolnych załatwiają:a)
sekcja regulacji rolnych - sprawy: wymiany i regulacji gruntów; scalenia gruntów; likwidacji serwitutów; uporządkowania wspólnot gruntowych; drobnych regulacji rolnych; klasyfikacji gruntów; ogólnej polityki terenowej, przeznaczenia terenów dla gospodarki rolnej, leśnej, na cele budowlane, komunikacyjne itp.; nadzoru urządzeniowo-rolnego nad organizacją terenów uspołecznionych gospodarstw rolnych;b)
sekcja zapasu ziemi i obrotu ziemią - sprawy: ustalania zapasu ziemi; przejmowania gruntów na rzecz Państwa; rezerwowania i przekazywania gruntów na cele publiczne i społeczne dla realizacji narodowych planów gospodarczych, na rzecz państwowych gospodarstw rolnych, państwowej gospodarki leśnej oraz innych instytucji i władz; typowania i zgłaszania nieruchomości zamiennych w zamian za nieruchomości nabywane dla realizacji narodowych planów gospodarczych; obrotu ziemią;c)
sekcja osadnictwa rolnego i uwłaszczeń - sprawy: werbunku osadników i propagandy akcji osiedleńczej; ustalania chłonności osiedleńczej i przydziału gospodarstw; przewozu osadników; zrzekania się gospodarstw, pomocy osadnikom; typowania zagród do odbudowy oraz ich odbudowa; nadzoru nad nadawaniem i oszacowaniem gospodarstw; wpisów prawa własności w księgach wieczystych; sekretariatu wojewódzkiej komisji ziemskiej;d)
dział administracji gospodarstw Państwowego Funduszu Ziemi - sprawy: bezpośredniej i pośredniej administracji obiektów przemysłu rolnego i gospodarstw Państwowego Funduszu Ziemi; opracowania planu należności Państwowego Funduszu Ziemi oraz wymiaru należności.ZAŁĄCZNIK
..................................................
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.
..................................................
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »