§ 7. - Organizacja i funkcjonowanie kontroli wewnętrznej w Ministerstwie Poczt i Telegrafów oraz urzędach, instytucjach i przedsiębiorstwach podległych, wydane w porozumieniu z Prezesem Najwyższej Izby Kontroli na wniosek Ministra Poczt i Telegrafów.

Monitor Polski

M.P.1949.A-50.704

Akt utracił moc
Wersja od: 8 sierpnia 1949 r.
§  7.
Do szczególnych obowiązków i uprawnień naczelnika Samodzielnego Wydziału Kontroli w Ministerstwie Poczt i Telegrafów z tytułu kierownictwa kontroli należą:
a)
wnioskowanie i opiniowanie - w sprawach organizacji kontroli oraz w sprawach obsady personalnej na stanowiskach kontrolerskich (§ 41);
b)
współpraca i bezpośrednie uzgadnianie w sprawach kontroli, a szczególnie w sprawie planu i sprawozdawczości kontroli z Najwyższą Izbą Kontroli;
c)
wydawanie ogólnych instrukcji, wytycznych i t. p. w przedmiocie planowania kontroli (§ 24), w szczególności celem uniknięcia zbieżności kontrolowania przez organa różnych stopni kontroli co do czasu i przedmiotu kontroli oraz wytycznych, podręczników fachowych, wzorów i t. p. w sprawie wykonywania kontroli, metodyki kontroli i sprawozdawczości z uwzględnieniem przepisów specjalnej instrukcji, wydanej przez Ministra Poczt i Telegrafów w porozumieniu z Prezesem Najwyższej Izby Kontroli (pkt. 8 uchwały Rady Ministrów z dnia 26.IV. 1948 r.);
d)
sprawowanie ogólnego fachowego nadzoru nad wykonywaniem kontroli przez organa kontrolne wszystkich stopni;
e)
prawo żądania od wszystkich organów kontroli podległych Ministerstwu Poczt i Telegrafów wykonania określonych czynności kontrolnych;
f)
programowe szkolenie inspektorów kontroli, prowadzenie odpraw, instruktaży, egzaminów.